Eftersom jag har 50gb på box.net och 25gb (?!?!) på Dropbox så undrar jag helt enkelt, vilken bör man använda? Min uppfattning, som kankse inte stämmer, är att dropbox är knepigare. Delar jag en fil med min kära Mor som inte har dropbox så måste hon skapa ett konto för att komma åt filen Box.net kan alla komma åt Andra för, nackdelar?
I dropbox kan du ju lägga filen i en mapp som heter "Public" och sedan göra en länk till just den filen, sedan kan vem som helst ta filen om du gett dem länken
box tar bara 100mb som maxstorlek per fil.. det är fruktansvärt långsamt... klienten till android suger... det finns ingen klient annars utan körs genom ett totalt värdelöst webgränsnitt... dropbox är alla dagar i veckan bättre.. kommer dock skippa det med när google drive kommer med tanke på hur billig deras storage är överlag.
Okej. 100mb gräns är inte mycket. Då är det bara ett problem kvar. När man delar från dropbox blir bilden enorm i forumet. Box.net kan man dela "inbäddad" och själv välja t.ex 800x600 exempel:
men seriöst, det går inte att ladda upp bilder från dropbox som dyker upp som en bild på swedroid via mobilen och tapatalk det går finfint dock att ladda upp bilder som ligger lokalt i mobilen till swedroid med tapatalk
kanske är det så enkelt att tapatalk inte gillar mig ? Kan få ut en länk, men ingen bild från dropbox via tapatalk
Jag började med Dropbox. Hittade inte lika snabbt till en lika bra fungerande Box-lösning. Jag gillar att ha min Dropbox-mapp där jag vill ha den. Sen synkar allt jäkligt smidigt emellan min dator, min laptop, min flickväns dator och hennes laptop, min Lumia 800 och hennes SGS2. Box kändes helt enkelt krångligare så jag kör vidare på mindre utrymme fast en lösning som fungerar som den ska för mig
Dropbox säger jag, hade Box haft en bra dunk mellan dator till moln utan att gå genom ett dåligt webbgränssnitt hade jag kanske tänkt annorlunda. Nu gillar jag dock dropbox mappen, appen för mobilen och webbgränssnittet. Jag använder SugaeSync och Dropbox som komplement till varandra då de fungerar på lite olika sätt, men nu med det extra utrymmet på dropbox så funkar det perfekt tycker jag! Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Verkar som det är avgjort Nu vill jag bara kunna posta bilder på swedroid från dropbox via tapatalk Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2