Tips: Bra batteri

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av avatar, 26 okt 2011.

1. avatar

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjenare!
    Vet att ämnet varit uppe tidigare men tänkte iaf dela med mig av vad jag upplever med
    3.7V 3500mAh High Capacity Battery Pack with Back Cover for Samsung i9000 Galaxy S - Free Shipping - DealExtreme

Först och främst trodde jag att telefonen skulle bli gigantisk och otymplig. Den är såklart stor, men många gånger lättare att hålla i. Plasten är strävare än originalplasten, så nu kan man pressa telefonen mellan axel och öra utan att vara rädd att man ska tappa den. Inte heller gör det något om man är kall/blöt om händerna. Man får ett stadigt och skönt grepp runt telefonen. Batteriet påstås vara på 3500 mAh och originalbatteriet är på 1500 mAh. I raliteten är detta batteri på 3180 mAh, enligt tämligen säker källa och originalbatteriet landar på 1450 mAh. Men det viktiga är ju trots allt hur det fungerar och efter att ha använt detta batteri i över 2 månader så tycker jag mig ha skaffat en tämligen god uppfattning om dess hållbarhet och användbarhet. Eftersom jag är en flitig telefonanvändare så kunde jag inte stå ut med att ha 10% batterikapacitet kvar efter en dag på jobbet. När man ligger under 20% så blir samtalen korta och man försöker hålla telefonen i fickan så gott det går. Idag har jag använt telefonen ovanligt mycket och har 63% batteri kvar. Men det är inte sällan som jag kliver i säng och har 70% batterikapacitet kvar. Självklart laddar jag varje natt, eftersom jag vill vara säker på att börja dagen med fullt batteri. Men har också glömt att ladda och efter 2 dagar så var jag ganska stolt över att ha kommit ner under 20%.

Vidare kan jag påpeka att jag alltid laddar med en ericssonladdare, tycker att originalladdaren tenderar att sluta ladda/inte ladda riktigt fullt. Vet inte riktigt vad det beror på. Men kan visa 100% tills man ringt ett samtal i 30 minuter, då har det smugit ner till 90-92% och det upplever jag inte när jag laddat med ericssonladdaren

Eftersom jag inte ser storleken som ett problem så kan jag inte påstå att jag finner några nackdelar alls. Alla prioriterar vi självklart olika och har man telefonen som en statuspryl nedstoppad i en väldigt liten ficka/mobilskal så är det ju självklart ingen produkt för en sån människa. Men vi andra som faktiskt har telefonen i jobbet och ser telefonen som något praktiskt - så är detta batteri nog det bästa jag handlat från dealextreme.

Thats 'bout it! Hoppas att det hjälper någon iaf.

hackeron, brotch, Zentric och 2 andra gillar detta.
  2. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Har kollat på batterier och sånt på ebay, men ville inte köpa ngt som jag inte kan hitta en recensionnpå och så skapar du Denna tråd.

Tack

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 27 okt 2011
  3. avatar

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ah, härligt, kul att det hjälper någon :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

hitta denna efter tips från en medlem i xda ANKER 1800mAh BATTERY SAMSUNG Epic 4G SPH-D700 GT-i9000 | eBay

92 spänn totalt med frakt, ser bra ut och anker är ju som bekant kända för att göra bra batterier. dessutom så passar den in med den originala bakskalet så det behövs inte massa mixtranade med en ny skal. ska nog beställa en

p1er och x10_minipro gillar detta.
  5. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Men, HUr mycket bättre kan det vara jämfört med original?
    Bara 300mAH större än original.

Om du köper så posta gärna hur det funkar osv.

Tack för tipset

6. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

7. brotch

brotch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

La en beställning på 3500mah batteriet här på morgonen, ska bli kul se hur det presterar. Schyst prislapp också! Tack för tipset "avatar" :)

8. oddbot

oddbot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Så, Hur upplever ni batterierna än så länge?

9. brotch

brotch Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kört med mitt 3500mah ett par veckor nu och måste säga att jag är ruskigt nöjd! Får ut nästan 4 dygn med medelmåttig användning, jävla lyft från orginalbatteriet.

10. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: