Bra batteritid

Discussion in 'Hero' started by rauk84, Sep 24, 2009.

1. rauk84

rauk84 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Då jag inte har sett någon liknande tråd tänkte jag att jag skulle dela med mig av dagens erfarenhet. Jag körde hela dagen på 2G och utan datatrafik (ja jag vet, hur stod jag ut?). Kl 07 var batteriet fulladdat, fram till ca 1030 hade det inte förlorat en enda procent. Under resten av dagen gjordes 4 samtal på totalt 21 min, 2 sms skickades, plus lite annat småfipplande. Inga bakgrundsapps har dödats. I detta nu står batteriet på 88%. Jag tycker det är rätt bra, även om jag aldrig kommer använda telefonen så igen :) fullt jämförbart med min gamla SE

2. vasy

vasy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Själv så får jag nästan ladda min varje dag. Dock så pratar jag dock mycke i telefon på jobbet under dagarna.

3. rauk84

rauk84 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

i vanliga fall laddar jag också varje dag, skulle möjligen klara mig med varannan om jag vaknar sent och kommer hem tidigt ;)

4. Spectra

Spectra Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Batteritiden för mig är inte heller den bästa, men jag vet varför, vem fan kan hålla sig ifrån sin hjälte? Min är bara 3 dagar gammal så jag tror nog att batteri tiden kommer öka då jag tappar suget lite granna och inte håller på med den varje sekund. Sedan kanske batteriet inte är på topp ännu? Lion batterier eller vad de nu heter brukar ju behöva någon laddning för att komma till sin absoluta rätt, men hey jag klagar inte, älskar min mobil, bästa köpet jag någonsin gjort. Gick från en samsung SGH-X480 till detta, stor skillnad och det är enbart positiva saker jag kan nämna:D

5. The

The Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Sedan jag uppdaterade min så laddar jag varannan - var fjärde dag vid "normalt användande" dvs några samtal och 20-30sms + lite surfande varje dag.

Däremot när jag kör den som mp3 spelare så drar den typ 60% av batteriet på ~8h

6. ic3cool

ic3cool Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag upplever med att jag måste ladda min telefon varje dag, och jag surfar absolut inte på den varje dag.
    det som är igång är den där location saken eller va det heter som syncar med google osv.
    thats it.
    laddade den igår vid hmm 21 hugget nu är det nere på 49%
    4-5 samtal är de som har gjorts under dagen på sammanlagt ca 15 minuter. Så jag kan inte säga att det är bra batteri tid alls.
    Vad har ni igång ?

sen har jag vart med om att telefonen "stendör", de har den gjort hmm 3 ggr tror jag.
    alls ex jag vaknar på morgonen, går inte att få igång displayen i detta fallet och klockan har inte ringt på telefonen.
    Jag måste allså slita ut batteriet och sedan starta upp telefonen. och då laddade jag batteriet kvällen innan. Någon som vart med om detta ?

7. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar lite lurt det där, du kanske bör prata med din återförsäljare?

8. Rdis

Rdis Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag laddar också varje dag, lyssnar iofs på spotify från ca 9-15:30 varje dag :P uppe i 2.2gb data trafik denhär månaden 8-)

9. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  10. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har den där grejen och den funkar fint, men det är inte direkt mycket kräm i den. Tror det finns en fetare modell som borde funka bättre.

Jag har min telefon på laddning hela natten och måste ändå ladda under dagen. Inte bra batteritid, men jag är van efter att ha haft flera HTC och ett par iPhones.
    Leker man mycket med telefonen så tar batterit slut snabbt.

11. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    man får helt enkelt ha två batteri för att klara en hel arbetsdag.

12. dampen

dampen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder min Hero hela dagen utan problem och då lyssnar jag ändå på musik via spotify eller sdkortet typ hela dagen.

Stänger iofs av 3G när jag sitter inne i fabriken jag jobbar på då allt är skärmat och det är mycket elektronik där inne som kan störas av den :)

Tycker batteritiden är hur bra som helst och kan lätt jämföras med vilken annan smartphone som helst enl mig.

13. hakans

hakans Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jämfört med iPhone 3GS och samma användarmönster så håller inte min hjälte mer än max 8:a timmar utan laddning, så fort jag kommer till jobbet stoppar jag den i laddaren så att den kanske kan hålla sig den tid man behöver gå från kontoret iallafall. Även om den är fulladdad vid 4:a tiden brukar den röda lampan blinka på kvällen vid 10 tiden.

iphonen klarar 2, kanske tillomed 3 dagar med samma sorts användande utan att ladda....

vart är powertop? så man kan se vad som drar mkt batteri :)

14. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Med spare parts så kan du kolla vilka apps som drar mycket i standby + en massa annat. Jag upptäckte ebuddy som en stor strömbov.

15. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Min iphone har mycke sämre batteritid än Heron.

Last edited: Sep 28, 2009
  16. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Battey Percentage är en app som visar batteriet på ett bra sätt. Har bara testat sedan i morse, verkar inte dra ur mer än vanligt.

17. Brejdol

Brejdol Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag laddar var 3:e dag. Ringer en hel del, men stänger alltid av det jag inte använder. Slår bara på nätet när jag använder det. Kör man Spotify och surfar och använder gps:en samtidigt drar den ju fett med ström - inte så konstigt. Det GÅR att dra ur batteriet på c:a 4h om man verkligen vill, men det kan hålla i 60h också...