Bra böcker?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av esrever, 26 juni 2009.

1. esrever

esrever Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. esrever

esrever Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, kommer nog att bli den. Det är sant som du säger att det är fördelar med pdf, det har varit ett av problemen med att läsa guider på internet att koden inte är kompatibel med nuvvarande version.

4. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte Hello Android, och den är i mitt tycke tillräckligt bra, det finns säkert bättre, men den är ganska stegvis, och lätt att följa.

Det är faktiskt smidigt ha den som PDF, även om jag skrivit ut den för att kunna läsa utan dator ibland.

Android är lite ovant för en gammal C++/Delphi-utvecklare som bara sniffat på Java när det var nytt... Men mycket blir gjort i en handvändning utan att man måste koda hur mycket som helst. Det märks verkligen att det är ett nytt operativ utan massa gamla arv att ta hänsyn till. Fräscht att utveckla i. Och det var lätt att få igång Eclipse och Android SDK, också till min förvånande glädje...

Nu ska jag bara plöja genom boken så sakteliga så jag kan göra de program jag vill ha :) :)

När man ändå skriver... heltufft med en mobiltelefon man kan koppla upp sig mot, och köra linux-shell på :) inte för det är nått man ofta ha så stor nytta av, men tufft...

5. chrios

chrios Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, jag håller också på och plöjer igenom Hello Android i pdf-form. Den verkar bra för att komma igång med utveckling snabbare.

Japp, jag håller med. Fint att kunna logga in med telefonen via ssh och utföra någon småsak. :)

6. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hög nördfaktor egentligen, men var ganska tufft att kunna köra "top" i shellet så man såg vilka processer som körde, och vilka som tog kraft av telefonen :)