Fråga: bra handsfree

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av lagrot, 1 okt 2011.

1. lagrot

lagrot Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag letar efter ett bra trådat handsfree med inear lurar till min samsung galaxy s.

Jag har provat ett par olika, men av någon anledning så funkar det inte så bra.
    Ett handsfree som funkar bra till en annan telefon funkar inte bra till samsungen. Volymen är väldigt dålig och det är väldigt mycket diskant till man trycker in play/pause då blir det "normal" men play funkar inte.

Jag köpte ett nocs ns200, men det är samma problem.
    NOCS NS200 HTC HEADSET - REMOTE/MIC - BLACK

Om jag använder hörlurar så funkar det bra, men jag skulle vilja kunna prata i handsfree också. Någon som har tips på ett bra handsfree som har pause/play.

/Lasse

2. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det finns två typer av trådade headset på marknaden, som jag känner till: De som är iPhone-kompatibla, och de som passar till t ex Samsung Galaxy S. Problemet sitter i 3.5-millimeterskontakten som du stoppar in i din mobiltelefon. Om du tittar efter kommer du se en beröringsyta uppdelad av tre svarta band. Apple har valt att vända på ordningen (eller så var det någon annan som gjorde det, jag pekar inte finger) på beröringsytorna och resultatet är att headset inte längre är kompatibla mellan vissa enheter.
    Jättekorkat.

Som tur är finns det adapters att köpa som helt enkelt korskopplar de ytor som är felaktiga. De ser ut så här: Handsfree Headset 3.5mm to 3.5mm Adapter for Iphone, LG, Nokia, Samsung and other 3.5mm jack cell phones - cell-phone-Adapter-headset-handsfree-adapter-speaker

Finns antagligen på Clas Ohlson eller liknande ställen.

3. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER