Bra hörlurar för musik?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Cylon, 11 mar 2011.

1. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Funderar på och köpa Klipsch Hörlur Image S4 men problemet är ju att dom inte har mic, jag har för mig att man kan köpa ett tillbehör som förvandlar vanliga lurar till ett headset, eller är jag ute och cyklar ?

annars får jag satsa på något annat bra set. någon som kan rekomendera ett bra set ?

Tack

2. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det lär nog inte finnas några till rimligt pris... Åtminstone inte några som matchar Koss Porta Pro i ljudkvalitet :(

3. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

"matchar Koss Porta Pro"?! Det gör väl ämdå de flesta på marknaden...De är ganska kassa både i ljud och byggkvalité.

4. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Byggkvaliteten är inget att hurra för, men man får fasen 2000-kronorsljud för 400 spänn, plus en svårslagen 80-talsdesign.

5. zero

zero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Det finns en annan modell av dem du vill ha som heter "Klipsch Image S4i" dessa har mikrofon, dock ett par hundralappar dyrare!

6. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kan tipsa om att Klipsch Image S4i bara är fyra kronor dyrare på Webhallen om du är inloggad som medlem! Upptäckte det för en stund sedan själv av en ren slump, och gissa om jag blev glad? ;)
    Skall dock pröva min väns S4:or då jag inte är helt säker på om det är värt att lägga ut 600kr på dessa lurar. Mina tidigare erfarenheter av in-ear-hörlurar har nämligen varit allt annat än goda, men då har jag ju ock använt Creative... Hah.

7. lanner

lanner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

In-ear är det enda för mig!
    Ändå att mina Koss the plug/pathfinder gick sönder igen så blir det att fixa nya på garantin (är livtids garantin, så bara att fixa nya).
    Använt iPodens defaultlurar och fy fan, det bokstavligt blöder ur öronen efter någon timmas användning.

Last edited: 12 mar 2011
  8. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Kör mina Beats by Dr dre in ear och dom är riktigt bra ljud i. Haft lite små problem att få samma ljud i dom dock på android som på ip4..men på min nexus med Cm7+Netarchy med VooDoo låter dom som aldrig förr..Ett par lurar jag verkligen kan rekommendera.

9. Notoriouz

Notoriouz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Beats med control talk (mic och svarsknapp) Är ju svin dyra! runt 1400.

10. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Klipsch Image S4 är väldigt bra för priset på ca 600kr :)

11. Flightcrank

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är absolut inte 2000 kronorsljud för 400. Du får precis vad du betalar för och om de skulle gå sönder så får du själv laga dem och sitter du på allmän plats så hör du allting som händer runt dig och alla hör vad du lyssnar på. Porta pro är riktigt usla och har av någon anledning blivit ruskigt hypade den senaste tiden, ungefär som iphones vita. Hypen beror nog på det som du hyllar, designen.

12. hawkiz

hawkiz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

13. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

De har ju för fasen livstidsgaranti (som man iofs aldrig orkar bry sig om eftersom man kan få tag på nya lurar för 200 om man letar lite).

Anledningen till att jag älskar dem har att göra med att de är som gjorda för mig personligen. Dels bär jag ofta glasögon, och mina öron är extremt broskiga och hårda. Justerbart tryck mot öronen och avlastningskuddar ovanför både öron och glasögonskalmar är perfekt för mig, och jag kan bära Porta Pros hur länge som helst utan att få ont. Det brukar jag aldrig kunna med andra hörlurar.

Jag håller med om att de är hypade, men hypen är verkligen inte grundlös. Ljudkvaliteten är underbar på riktigt, och de bräcker verkligen allt i samma prisklass, och en hel del dyrare modeller. Den öppna designen som läcker ljud både in och ut passar inte alla, men det innebär inte att lurarna är sämre än slutna varianter.

14. Flightcrank

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja du har livstids garanti (begränsad) men om de går sönder så får du gå in på myportapro.com och beställa ett reparationskit. ;)

Ljudet kommer vi nog inte längre med att diskutera, jag har testat dem och anser att de är värdelösa men så är jag lite ljudnörd också :)

15. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det visste jag faktiskt inte... Jag gav upp redan av att få veta att man skulle behöva krångla direkt med Koss, och det kändes inte värt mödan när nya finns att köpa så billigt. Men jag kanske borde beställa lite reparationskit... Jag har nog två trasiga par utöver det hela som är i dagligt bruk.

Det är nog riktigt... Ljudkvalitet går inte uteslutande att avgöra genom objektivt mätande.

16. Flightcrank

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Givetvis inte men man kan bedöma bra och dåligt ljud utan att göra mätningar, precis som man kan bedöma bra och dålig svärta på en tv. Börjar dock sväva lite OT :)

17. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Finns ju en jäkla massa olika, och en del är ju bättre på "fin" musik och andra har mer "ös"..:) Men som jag såg ovan lurar för 200-400..då får man ju som Flightcrank sa, det man betalar för....

Last edited: 14 mar 2011
  18. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jag fick pioneer se-cl21m in ear lurar förra julen, jag är heel nöjd med dom lurarna :) finns inget jag kan klaga på

fast dom har ju inte mic, de e ju bara lurar

19. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Med tanke på att mina koss porta pro var de lurar jag haft som höll kortast och hade sämst ljud i en ungefärlig prisklass så skulle råda ifrån dem.
    Tacka vet jag Sennheiser, Panasonic och AKG.
    Då de är de som har tillverkat hörlurarna i samma prisklass som slår Porta Pro med hästlängder, dessutom hör inte halva spårvagnen vad man lyssnar på.

Och livstidsgarantin är begränsad, den täcker inte allt.

20. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Sennheiser CX-serien tycker jag är prisvärda lurar. Det är bra ljud för en rimlig slant