Bra in-ear lurar till android?

Diskussion i 'Off Topic' startad av TazZy, 14 jun 2012.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Nu är det så att mina Sennheiser CX400-II Precision försvann på jobbet tidigare i veckan och lär nu ha ett par nya in-ear lurar. Har inget att klaga på de jag hade men jag saknade funktionen att kunna pausa musiken med en knapp. Volymkontrollen var väl använd då jag använder de på jobbet (elektriker, ibland lär man ju vara social tydligen) men ultimat vore en paus/nästa/föregående låt-"bricka" på sladden.

Något, eller precis som denna är vad jag är ute efter; http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/in-ear/jays-a-jaysfouriphone/147974.3196/#tabs

men tyvärr fungerar denna ej till android vad jag läst. Så tänkte höra efter om någon vet några dugliga med paus-knapp eller med alla tre? Har sökt etc. ._.

Tack på förhand.

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Sony Ericsson MW600 är mycket bra. Alla tre knappar och volymkontrollen fungerar bra. Om den kan visa aktuell låt eller inte beror på androidhårdvara och/eller uppspelningsprogram. Med Motorola Defy visas låtnamn, men inte med Galaxy Nexsus, för att ge två exempel.

3. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag köpte ett mig ett par V-moda Remix som jag blev väldigt nöjd med.

Bra kvalitet och det märks att dom är gjorda för att vara mer hållbara än vad billiga inear brukar vara. 6 par pluppar följer med,3 olika storlekar och 2 olika hårdheter. Bra sladdkontroll med rejäla lätt-tryckta knappar.

Okänt märke i Sverige med tydligen ganska populära i USA.

Följer även med bågar som man kan ha bakom öronen för att hålla dom på plats vid träning. Riktigt smart design på dom men inget man måste använda..

4. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Uppskattar svaren, verkligen. :) Skall kollas upp genast! :D

edit; Fungerar spotify med mw600? Jävla kap isåfall
    edit2; Läst vidare angående mw600 och playpauseprevious-knapparna fungerar ej med spotify? :(
    edit3; http://www.testfreaks.se/horlurar-headsets/sony-ericsson-mw600/
    Confirm på det tack? Isåfall är det ett köp. Billigt och bra, i hopp om att själva lurarna inte är helt keffa.

Last edited: 14 jun 2012
  5. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag kan varmt rekommendera Klipsch Image S-4. De finns som vanliga lurar samt en version till produkter med iOS samt en version anpassad till telefoner med Android.

6. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jag gillade inte riktigt ljudet i Klipsch S4. Alldeles för skrikig diskant för min smak. Minus också för att du måste ladda hem deras egen app för att sladdkontrollen ska funka...
    De sitter dock riktigt fint i öronen.

Jag gick tillbaka till min gamla setup: Sennheiser CX400 och Jabra BT3030. funkar kalas till spotify och riktigt skönt att inte ha en tråd mellan mobil och lurar.

7. Droid113

Droid113 Guest

MW600! MW600! MW600! :)

Och ja, det funkar med spotify. Dock är det som mikma sa att det skiljer sig mellan olika modeller huruvida låtvisning funkar, men det kvittar väl tycker jag. Man hör ju liksom vilken låt det är ändå. :P Trådlöst är det också!

8. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Okey tack för svaren :D Blir en mw600 på Måndag ^^

9. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

På tok för ömtåliga för att vara så pass dyra.

10. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    När det gäller hörlurar är det ljudet du betalar för i första hand och inte hållbarheten. Eller förväntar du dig att ett par bättre Gradolurar ska palla att bli överkörda med bilen? De kostar ju ändå uppåt 10 lax...

Jag tycker definitivt att Klipsch S4 är prisvärda (även om ljudbilden inte passar min smak).