Bra jobbtelefon - 4G

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av swejuggalo, 13 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Chefen funderar på ett par förtagstelefoner. Jag är ju personligen en Note 2 (3G) ägare och brukar rekommendera Samsung framför det mesta.
    Men då det är 4G som gäller så vill jag gärna att erfarenhet av just 4G telefoner ska lägga en tung röst i valet av telefon.
    Personligen valde jag bort 4G av flera anledningar. Ev större risk för stabilitets-problem (växlingar mellan surf/samtal, tappade samtal osv), sämre batteritider, och helt enkelt brist på nytta av 4G.
    SGS2 var ju ingen höjdare har jag förstått. SGS3 har fixat det mesta med 4G, men inte riktigt allt låter det som... Men om det är telefonen eller operatörerna låter jag vara osagt.
    Så då är ju frågan... Samsung Note 2 eller SGS3 LTE varianter, eller ett helt annat märke?
    Skärmen behöver vara i still med SGS3 eller större då företags appen Handyman ska kunna användas smidigt.
    Sedan är det valet av operatör. Han har tidigare kört med Telia. Enligt vissa så låter det ju tom att Telia är bättre än Tele2 med att lösa problem tex. Arbetsområdet med dessa telefoner är Öland först och främst. Titta på en täckningskarta är ju rätt värdelöst har jag lärt mig... "Om jag står på huvudet och vrider telefonen 45 grader åt nord med så få fingrar som möjligt nära antennen då har jag mottagning" - ja då får området fläckfri mottagning på kartan ;-)
    Fortfarande bäst med Telia på Öland kanske?

2. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Ett tips jag fått är Sony Experia V. Den ska vara tålig tydligen. Ser ju inte direkt ut att vara extra tålig mot slag direkt.
    Jag hade ju mycket hellre valt en SGS3 med Otterbox Defender som jobbtelefon om det är hållbarheten man oroar sig för.

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Nokia Lumia 820/920?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.