Bra kamera i dåligt ljus?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Luccifer, 13 nov 2013.

1. Luccifer

Luccifer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena!

Köpte en HTC One när den släpptes och är väl rätt så nöjd med den.
    Men kameran är så fruktansvärt hopplös att jag nu ska ge mig på att sälja den o köpa en ny. Problemet som jag upptäckt är att det inte verkar finns någon ny telefon med en kamera som tar acceptabla bilder i tvivelaktigt ljus.

Var inne på en Z1 först men det verkar ju som att den kameran inte var så bra trots allt. Väntade sen för att se hur nexus 5 kameran var men den verkar ju vara medioker. Kikade på LG G2 och den verkade ju bra enligt en del tills jag läste på forumet här och alla verkade ganska överens om att den var klapprutten.

Jag vill inte ha en samsung då jag inte gillar vare sig amoled eller touch wiz.
    Jag hade en Lumia 920 förr i tiden o den kamerna funkade klockrent tyckte jag. Aldrig haft en bättre kamera i en telefon. Men 1020 har lite hårdvaru brister så den faller bort med.

Hjälp!?

2. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    677
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ja sony verkar riktigt suga både lg och samsung är riktigt vassa där, se själv detta test ex.. note 3 verkar bäst overall så kanske ge dom en chans? skit itouchwiz man kör en annan launcher palla köra stock det suger oavsett sony samsung eller whatever. Tycker själv att på min galaxy s3 i dåligt ljus slår man på läget lowlight då blir det genast en skillnad utan blixt, sen är smartphones inte direkt lämpade för att ta bilder kanske i dåligt ljus även om det blir halvdant.

http://www.gsmarena.com/lg_g2_vs_samsung_galaxy_note_3_vs_sony_xperia_z1-review-1000p10.php

Last edited: 13 nov 2013
  3. Luccifer

Luccifer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har för mig jag hörde nåt rykte om att det skulle komma en ny Lumia med 1080p skärm och Snapdragon 800 o lite annat nytt o fräscht. Drömde jag då eller är det sant?

Verkar ju som att alla de nya flaggskeppen har blivit lite av besvikelser när det gäller kamerorna. I alla fall i bristande belysning.
    Jag är inte jätteduktig på kamera mjukvara så jag vet inte hur mkt en kamera kan förbättras genom att skicka ut uppdateringar.
    Ta z1 som exempel. Såg någon som skrivit att den har lite brister just nu men om några uppdateringar kommer det vara en av de bästa mobilkamerorna just nu. Är detta bara fanboy snack eller kan det faktiskt stämma?