Bra kontantkort kanarieöarna

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Androidnisse, 4 jan 2011.

  1. Androidnisse

    Androidnisse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    I februari åker jag ner till kanarieöarna i en vecka och det skulle vara riktigt najs med ett bra kontantkort med så mycket surf för så lite peng som möjligt. Jag ska vara på gran canaria om det nu spelar roll.
     
  2. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

  3. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag är i Spanien en del och jag kör med Yoigo, de har ett kontantkort som heter "la del ocho" som har en maxtaxa på surf på 1,20 € / dag = 11 svenska pengar för obegränsad surf. Dock kärvar det ihop ibland och du får då ynklig hastighet, men oftast funkar det fint. Jag delar ut kortet via WiFi tethering till min laptop från min Desire, fungerar fint. Det dras pengar från kortet upp till 1,20€ sedan är det fritt.

    De (Yoigo) skall tydligen ha ett rent mobilt bredbandskontantkort med, men jag lyckades inte köpa ett nu senast (förra veckan) när jag var i Madrid, alla ville kränga på mig ett usb modem och enligt dem gick det inte att använda i mobilen (det gör det så klart, de är inte alltid så kunniga på Android och smartphones). Det heter i alla fall "internet para llevar de tarjeta", 3€ / dag 100 mb/dag i HSDPA fart sedan 64 Kbps för allt över 100 mg.

    Ta med passet till typ en The Phone House eller Yoigo butik och snacka med dem så skall du se att det fixar sig fint!