Bra LTE(4g) telefon?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av brollann, 20 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Finns det någon bra LTE telefon eller är det på väg nya modeller som kan vara bättre än de som finns/funnits, jag har dålig koll på just LTE eller 4g telefoner då det funnits få av dem och de som funnits iaf vad jag har läst har väl haft en lite si så där batteritid och man har inte hört så mycket om dem.
    Men vet någon det är på väg tex med ny chipset tex tegra 3 eller dylikt som kommer ha en batteritid liknande "vanliga" 3g telefoner?
    Hade varit trevligt med snabbare Internet osv givetvis men även sett att Telia som jag använder börjar att släppa fler abbonemang som stödjer 4g men har få telefoner som tilltalar mig i klass med SGS3 givetvis.
    Såg på första sidan att det fanns en artikel från 5/6 men den gav ju inget om nya telefoner som kommer.

Last edited: 20 jun 2012
  2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det är fortfarande bara två LTE-telefoner som finns ute på svenska marknaden. Det har också med att göra att de ska funka i Sverige med de frekvenser som 4G-abonnemangen lever på. Ännu har jag inte hört om några LTE-telefoner som är på gång.

Det där med batteritiden så handlar det mer om att 4G drar mycket ström och vi har inte batterier som tål så mycket stryk generellt som ska vara i storlekarna för mobiltelefoner. Det får helt enkelt komma genom generell utveckling med allmän strömsnål hårdvara och kraftfull slimbatteri.

Visst, LTE är framtiden, men just nu går det inte superfort bland telefonens marknad. Det kommer nog mer om ett halvår.

Själv är jag sugen på en mindre telefon eller Windowsphone som kan LTE, men får vänta ett tag också.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.