Bra mail-app för Hotmail och Gmail??

Diskussion i 'Galaxy S' startad av bjare, 5 aug 2010.

1. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,
    Har lagt in min hotmail och gmail i e-postklienten som följde med telefonen, men har upptäckt att mailen inte raderas från servern när jag raderar dem på telefonen. Om jag tar bort ett på telefonen så syncar den tillbaka samma mail igen. Mycket dumt.

Vet ni om detta går att fixa i inställningarna någonstans eller finns det någon app som man kan använda i stället? (Jag har inget behov av exchange-funktionalitet, endast behov att hantera min hotmail och min gmail.).

/Mattias

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Använd MailDroid det är en nyskriven app som precis fått alpha stöd för exchange och utvecklas i rask takt, den kommer bli ännu bättre än den redan är. Imap push stöd naturligtvis.

3. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har laddat ner Maildroid nu. Verkar vara väldigt enkelt uppbyggd, men gör den vad den ska så är jag nöjd.

4. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, men man får tänka på att den fortfarande är i beta, så jag tror att den kommer bli sjukt bra när de väl bestämmer sig för att göra den till en stabil release när de tycker att den har tillräckligt med features. Det brukar komma minst 1 uppdatering i veckan. Exchange 2007 stödet är alpha just nu, men har testat det en del och det fungerar dock inte 100% ännu, men de jobbar också på att få in Exchange 2003 stöd :D

5. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du fråga kanske, men hur ser jag till att få tag på uppdateringarna? Blir jag automatiskt påmind om att det finns en uppdatering eller måste jag aktivt söka själv? (Min Galaxy S är min första Android-telefon och jag har bara haft den i några dagar...)

Jag tycker tyvärr klienten är ganska långsam när den laddar in nya mail.

/Mattias

6. Xdroid

Xdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+

Det funkar som det skall för mig.
    Med både Gmail appen som låg med samt E-post appen som även den låg med.

7. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Uppdateringar kommer det påminnelser om i statusbaren högst upp eller alternativt att du ibland går in på market/hämtningar (downloads om du har på engelska) så ser man också där dirrekt om det finns uppdateringar.

Kan hålla med om att den ibland är lite långsam, men ett alternativ kan vara att ändra cache storlek så att den cachar mera lokalt, men iom. att det är beta så är det väl i dagsläget mest nya funktioner som läggs till och optimering för hastighet sker kanske lite senare?! Jag är iaf. nöjd med appen och tror den blir riktigt bra när den kommer i 1'a stabila versionen.

8. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I e-postklienten som följde med telefonen kan du själv ändra i inställningarna om mail ska tas bort från servern eller ej. Det gör du genom att starta e-postappen och sen välja kontoinställningar. Under serverinställningar ska det finnas sen har jag för mig.

9. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Stämmer EJ.
    Har testat nu och det blev så att det jag raderade i telefonens mail app och sedan valde "refresh" så raderades den från servern. Det var mitt Gmail konto. Men det jag gillade med Maildroid var att den kan dela upp i dagar.

10. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag följde Salubri's instruktioner och nu är det fixat.

Tack!