Bra mobilsurf abonemang ?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Mindbender, 16 feb 2010.

1. Mindbender

Mindbender Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej !

Väntar på att min Nexus one skall dimpa ned i brevlådan och tänkte under tiden kolla upp vilket surfabonemang som skulle passa bäst att köra på.
    Har Telenor som mobilabonemang och de har två olika sorters tillägg för surfning.
    Fri mobilsurf för 59 kronor i månaden och då får man 3G hastighet (350 kbit/s)

eller

Fri mobilsurf Turbo för 119 kronor i månaden och då får man Turbo 3G (6 Mbit/s)

Ni som har erfarenhet av mobilsurf... Vad behöver man för hastigeheter för att inte störa sig på något och utnyttjar man Turbo 3G med Nexus one trost de problem med 3G som skrivits om tidigare i forumet ?

Någon som kan råda till vilket abonemang man skall välja ?

2. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag körde på den tjockare linan, då jag hade tänkt använda det för tethering. Jag har tidigare haft deras usbmodem och kunnat streama film från megavideo utan problem.

Det kan vara värt att notera att Telenor är de enda med äkta flatrate, de andra operatörerna stryper efter en viss gräns (typ 5 GB). Givetvis kan det vara svårt att använda dom volymerna bara på telefonen, men som sagt, om man ska använda mycket tether så är det ett måste.

3. RickStar

RickStar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jepp, valde också Telenor p g a dom andra stryper hastigheten. Valde kombon Telenor SMS'a+Fritt internet Turbo...

4. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej
    läst på tidningen mobils hemsida om ett uttalande som Telia gjorde att dom kommer plocka bort flaterate abb och man kommer få betala per MB som man utnytjar, jag har inte Telia själv idag, men efter det uttalde faller telia bort med en gång
    mvh Crister