Bra specifikationer

Diskussion i 'Xperia pro' startad av Gempressarn, 6 apr 2011.

  1. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har snokat runt en del och läst allt som jag hittat om Xperia Pro. Den ser mycket lovande ut i mina ögon! SE är helt klart bäst (enligt mig) med fysiska tangentbord i Androidlurar. Jag jämför nedan framför allt med Desire Z.

    Pros skärm har samma upplösning som Arc och är mindre, dvs. skarpare och högre pixeltäthet. Jag tog gamle pythagoras sats och beräknade ungefärligt Pros pixeltäthet och fick det till 265 ppi. iPhone (som i särklass har högst ppi) har 326 ppi, Arc har ungefär 233 ppi och Desire Z har ungefär 252 ppi. Detta är såklart inte så jättebetydelsefullt men intressant.

    Den väger 40g mindre än Desire Z och lika mycket som iPhone.

    Rent specifikationsmässigt slår den Desire Z ganska hårt. Med processorkraft, skärm, tangentbord (som har piltangenter, något jag längtat mycket efter i min mini pro), kamera, och gingerbread såklart (däremot blir det säkert uppdateringar för Desire Zs del).



    Eftersom det fortfarande finns såpass få trådar på Pro, så tyckte jag att det vore trevligt med en tråd där vi diskuterar hur den står sig rent specifikationsmässigt till andra konkurrenter!

    Hade gött!
     
  2. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    SE gör bra tangentbord, xperia mini pro ligger etta på tidningen Mobils lista över tangentbord.

    Den har även större skärm än iphone. Kameran som du sa är också bättre, det är samma kamera som ska komma till nästa iphone.
     
  3. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Hur vet du att nästa iPhone ska ha samma kamera som Pro? Det enda jag hört är att Sony skulle stå för kameran på nästa iPhone, men är det samma?

    Får hålla med TS om att SE är de som gör intressantast lurar med tangentbord just nu. Efter att ha doppat mina tår i Android med Blade så har jag insett att min nästa lur måste ha tangentbord. Men gör ju så satans få.
    Motorola har ett gäng intressanta, men de säljs ju inte i Sverige, så då får man inte ÅÄÖ. SE har de allra mest intressanta modellerna, och den enda som kan konkurrera ut Pro för mig är deras Mini Pro2. Ska bli intressant att se prestanda, storlek och pris på den jämfört med Pro.
     
  4. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Läste i Mobil att den kommer få samma kamera som Arc med den juskänsliga sensorn Exmor R.
    Sen om det är precis samma megapixel vet jag inte..
     
  5. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag kommer nog skaffa två nya Androids. Denna och Play.

    Jag vill ha en privat för lek, och en för jobb. Pron har allt jag vill ha i mitt arbete.
    Integrerat stöd för Exchange, HDMI-ut, fysiskt qwerty och bra kamera. Sen får man skaffa någon mobil version av office också, så är det klappat å klart. <3
     
  6. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Det följer med Office Suite Pro, där man kan läsa och redigera office-dokument direkt i telefonen.
     
  7. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Jag är också sugen på fysiskt tangentbord i min nästa mobil. Får se om det blir pro.
     
  8. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Personligen ser jag inte hur man kan klara sig utan, när man väl haft en mobil med det.
    1.Hur smidigt som helst att skriva konstiga saker som aldrig finns I lexikon
    2.Man kan skriva utan att titta på skärmen, vilket ofta är mycket användbart (på tråkiga släktkalas kan man smsa under bordet),
    3.Det blir sällan fel när man lärt sig var knapparna sitter så man behöver aldrig efterjustera,
    4.Den viktigaste egenskapen: man har helskärm när man skriver, slippa ha ett virtuellt tangenbort som skymmer halva skärmen är alltid riktigt gött!

    Säkert fler goa saker jag inte tänkte på för tillfället
     
  9. Bengtsson

    Bengtsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Just nu känns detta som luren som ersätter min HTC Desire. Desiren i sin tur ersatte en Nokia N97 mini. Desiren har varit och är en fantastisk telefon, den utan tvekan bästa jag någonsin ägt i skarp konkurrens med min gamla Nokia N82. Men jag saknar tangentbordet något så in i he*vete och ska definitivt ha det på nästa. Jag längtar efter att få klämma lite på Xperia Pro.