Bra telefon för enhandsgrepp och jeansficka

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av bushdave, 30 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. bushdave

bushdave Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälp, jag måste snart välja en ny telefon till nya jobbet!
    Telefonen ska gå att använda med en hand (jag har "normalstora" händer), gå att ha i en tight jeansficka och ha någorlunda framtidssäkra specifikationer.

Sony(Ericsson)-lurarna med sina sylvassa hörn tror jag går bort, de äter sig väl igenom en ficka på ett par veckor.

Jag har en ett år gammal Desire S som har bra storlek och som jag är nöjd med. Sen dess har HTC släppt One V som förvisso är nyare, men med sämre specar än Desire S.

Det skulle generellt kännas lite beigt att gå ner i specar från en ett år gammal telefon. Finns det någon mindre icke-entrylevel-lur som jag missat?

2. bushdave

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som har önskemål liknande mina: vilket surt äpple valde ni att bita i? För stor telefon eller för dåligt specad telefon? Ångrar ni ert val?

3. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Valde en xperia neo för snart ett år sedan, är på det stora hela nöjd. För lite intern minne är väl det stora problemet...

Skickat från min MT15i

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Surt äpple

Ja.. kanske en apple-produkt hade varit ett surt äpple? Nä, men lite semi-skämt. Men för att vara seriös. Letar du efter en 3,5"-telefon som är framtidssäker och du stryker Sony/Sony Ericsson så är det nog just ett surt äpple som är att bita i. Iphone 4 eller 4S alltså.

Jag skulle nog köra på Sony ändå faktiskt. Titta på de lite olika designen som finns, å fråga folk hur de känner med den i fickan. Den kan knappast vara så obehaglig när de senare modellerna är bland de med högst nöjdhetsbetyg (som blir mitt egna ord idag, se androidenheter.se). Samsung och övriga telefoner har i princip bara stora telefoner som framtidstelefoner, eller som du nämnde HTC one V. Så nedgradering uppfattar jag inte den telefonen är från Desire S. Nokia N8 är ju den med "fantastisk kamera" om inte annat. Men letar du android så HTC one V eller en Sony Xperia mellan 3-4". Har själv en telefon med 4,5" och hade efter ett par veckor lärt mig använda med en hand å jag har små händer. Sen om det skulle vara skönare med en mindre skärm, ja kanske.

Xperia P, U, Ray eller Sola ... eller kanske nån av de nya stöttåliga som är på G? Det är mina tips, tillsamans med HTC one V. Tycker åtminstone du ska ge de likvärdiga "framtidstelefoner" en liten chans till :) Så får du se över spec. å kanske komma fram till att det knappt är nån skillnad å så ja... då står du där och har svårt å välja. Men inte mitt problem! :P

Om jag skulle välja mellan någon av dem tror jag att jag skulle valt Xperia P, om du har nåt värde i mitt val ^^ men åk iväg å kläm lite på telefoner och hör med folk hur den känns i fickan. Vi alla har perioder med tighta jeans :)

Hoppas jag var till hjälp!

5. matti.vx

matti.vx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Om Sonys mobiler verkligen går bort, och om du vill ha en skärm i samma storlek som din Desire S, så kanske du skulle vara intresserad av Samsung Galaxy W?

6. bushdave

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipsen och klokskaperna. Igår var jag och klämde på lite telefoner och fick till och med ficktesta en Galaxy S3 (Tack Telenor!). Efter detta känns det som om jag helt enkelt får vänja mig vid en större telefon. Det funkar faktiskt att ha den även i en jeansficka.

7. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Då tipsar jag dig Xperia S! Mest mobil för pengarna, enligt mig. :) då är du även i framkanten med framtidstelefon av den tillverkaren. Annars går ju Samsung Galaxy S2 ner i pris i och med 3an som e ute och utklassar alla topptelefoner.. Nu såg jag även Nokia N9 som är sänkt till 1990kr på Electroworld i kampanj till 3e juni. En tusenlapp billigare. ;)

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.