Bra telefonbok till Desire

Diskussion i 'Applikationer' startad av Meto, 22 aug 2010.

1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok, det är bara att konstatera att Htc har misslyckats totalt med telefonboken i Desire. Inte ens försök att få ordning på kontakterna stödjs på ett vettigt sätt. Så vilken app ska jag ersätta Desires telefonboken med?

Mvh/Magnus

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vad är det för nått som du inte tycker lira som det ska?

Jag tycker det är lite smått tråkigt att man inte kan spara kontakterna
    på simkortet t.ex,men du kan ju istället spara dom på sd-kortet.
    Själv tycker jag också att den är lite småjobbig, men jag tror att det
    handlar om vana,jag kommer själv ifrån en nokia 5800 =o)

/ Freddan

3. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med om Telefonboken, men den är samma på ALLA HTC telefoner, delvis förvirras allt av att den egentligen hanterar flera telefonboksdatabaser, minst en lokalt och minst GMail och all denna kategoriförvirring.

Kan däremot rekommendera en ganska bra telefonbok, Phonebook 2.0, däremot är den stor, därför vore det bra om man kan avinstallera HTC:s egen, men det ska enbart de mer avancerade användarna prova sig på :)

4. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag undrar också vad exakt du är så missnöjd med? Jag tycker HTC's kontakt-app är skitbra!

5. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det som fungerar bra är att hitta den man ska ringa. Allt annat tycker jag i stort sett är väldigt outvecklat. Jag undrar om jag inte har missat något för att det inte går att redigera en kontakt annat än att ändra namn eller ett nummer (ett nummer är det enda som finns nämligen för varje kontakt). Det skiljer sig med de ytterst få kontakter jag sparat in själv och som inte följde med från sim, de kan man lägga till mer information och fler typer av nummer. Men jag har inte direkt någon lust att lägga in över 200 kontakter manuellt. Sen hittar jag heller inte något sätt att kopiera alla kontakter från sim till telefonminnet, och det är här jag börjar tro att något är knas för en sån funktion måste väl bara finnas? Men jag har verkligen letat och inte kunnat hitta det.

6. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

klicka på menyknappen när du är inne i kontakter och välj importera/exportera och så väljer du importera från sim. sen när det är klart så klicka du på menyknappen igen när du är inne i kontakter och väljer visa och bockar av sim.

Sen undrar jag varför man ska spara allt på simkortet som är så uråldrigt? man får ju bara plats med ett namn med 14 tecken och ett nummer på kontakt.

7. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack Magnus! Lite skamligt att ha missat importera/exportera valet :o.
    Nu är allt importerat till telefonen och det börjar se ut lite mer som jag vill. Dock så dyker dubbla kontakter upp när jag klickar på telefon-funktionen från hemsidan, trots att jag i kontakter valt att utesluta sim-kontakter i visningen.
    Som svar på varför jag fortfarande har kvar sim-kortsbeteendet :innocent:, är att jag tänkt att jag har alla på ett säkert ställe och vid byte av telefon följer alla med. Men jag kan nu tänka mig att tänka om då jag förstått att det var i sim-kortets lagring det var så begränsat med bara ett nummer.

Tack för hjälpen! /Magnus

8. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Mmm precis, sim slutade jag nog att spara kontakter på för 10 år sen eller nåt. Har kört med sync mot outlook i evigheter. Väldigt smidigt att ordna med kontakterna i outlook och uppdatera alla där som man vill med adresser, mail, födelsedagar osv.

9. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    jag kan säga vad jag är missnöjd med

när man trycker på Telefon knappen så går det inte i bokstavsordning
    om man ringer Örjan som är sist så hamnar han först
    sen när man rullar ner till Ö så finns inte han där längre

vill att man ska hamna direkt på In/Ut-gående lista när man trycker på Telefon knappen

sen om Örjan har ringt mig 10 gånger så får jag 10 rader med Örjan
    vill att den ska bara visa när han ringde sist sen om jag vill se dom andra så kan jag välja själv

vill ha typ som Nokia har

10. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jo det är lät att missa.
    Vet inte varför där visas dubbla.
    jo många tänker väl så med simkort. men i dagens mobiler så kan man enkelt göra en säkerhetskopia på minneskortet.

Nu när jag började med android så sparar jag alla mina kontakter på gmail.
    Men innan så när jag byte mobil så skickade jag alla via BT till den nya.

När jag klickar på telefon i hemskärmen så kommer till in/ut sen så kan man klicka på knappen bredvid siffer knapparna så kommer man till utökad in/ut.

11. owjan

owjan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har haft Windows telefon förut, en HTC Cruise. Där kunde jag lägga upp "Favoriter" altså samma kontakt fast med olika telefon nr. T ex min fru, mobil nr, jobbnr och hem nr.
    som separata knappar. Går det att åstadkomma detta? Nu är det änligen eller!

12. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @owjan

Du kan enkelt skapa en genväg till en kontakt.
    Långtryck på en startskärm.
    Välj: Genväg - Direktval
    Sen får du välja vilken kontakt och vilket nummer.

Ett annat alternativ är ju att sortera i Kontakter i Grupper. Öppna Kontakter, gå till fliken till höger som heter grupper. Skapa en grupp med lämpligt namn och sedan får du lägga till de kontakter du vill ha i gruppen.
    Skapa sedan en Kontakter widget på startskärmen och välj vilken grupp som skall visas i widgeten.

Använder du Google Contacts, så kan du göra Grupper och sortera in användarna där. Denna sortering visas givetvis i telefonen också.