Bra tips för att kunna surfa fortare??

Discussion in 'Allmänt' started by mickej79, Jul 31, 2011.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Någon som har ett bra tips på hur man kan göra när man är segt mobiltelefon Internet? Jag har här jag är E på min sgs och går segt? :-(

2. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Det bror på en massa orsaker. Vad har du för operatör? Var surfar du nånstans och vid vilken tid på dygnet? Sen beror det mkt på vilken modell man har. Jag har en Galaxy Mini o den är skitkass på surfning. Den befinner sig till 99% på E(dge) där andra snurrar på i 3G så vill man ha en surfmobil så avråder jag från Galaxy Mini. För att svara på din fråga så skulle jag spontant säga byt operatör eller mobil, taskigt sagt kanske, men sant tyvärr. Det mesta beror på de tekniska förutsättningarna liksom. Modell, operatör, och geografiskt läge.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Han bor i Tierp och har en Samsung Galaxy S2. Står under hans namn.

Men att byta operatör är ju en bra idé. Olika operatörer har olika bra täckning. Ganska logiskt kanske.

Annars är väl ett WLAN att rekommendera? Det finns väl inga bredbandsleverantörer som skickar ut en router UTAN WLAN nu för tiden?

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova och sett mobilen på endast WCDMA, då körer du endast 3g

5. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bor en bra bit ut på landet och när vi flyttade hit hade jag Telia som endast hade gsm/edge.
    Jag gick in på alla de olika operatörernas hemsida och beställde ett simkort och testade mig fram till bästa täckning.
    Deras egna täckningskartor är långt ifrån densamma som i verkligheten

Sent from my LG-P500 using Tapatalk

6. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Har du bättre täckning utomhus? 3G använder högre frekvenser än GSM (undantaget WCDMA 900 som Tre precis börjat bygga på vissa ställen) och därmed dämpas signalerna mycker mer genom väggar och annat. Bor man i ett hus med tjocka betongväggar har man i många fall ingen eller dålig 3G-täckning inomhus tyvärr. Annars kan du beställa ett kontantkort från Tre eller Telenor och testa. Deras gemensamma 3G-nät är generellt bättre Telias och Tele2s.