Bra trådburet headset

Diskussion i 'Ideos X5' startad av Andreas, 5 apr 2011.

  1. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har nån ett tips på ett bra trådburet headset? Det bör ha clips vid mikrofonen och 3.5mm-hörlursuttag så att man kan byta lurar.

    Jag testade nåt på Kjell & Co och hade problem med det här med europeisk vs amerikansk utformning av uttaget på luren och headsetet.

    Kort och gott, några rekommendationer?
     
  2. rkoo

    rkoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Det finns inte många headsets som är med den icke-iPhone-kompatibla kopplingen på marknaden.
    Kolla i så fall på Nokias, Sony Ericssons och Samsungs originalheadsets om du hittar något intressant där.
    Annars köper du ett iPhone-headset av valfritt märke och adaptern som jag länkade till i andra tråden. Skulle tro att detta är den bästa lösningen för att få ett headset som du tycker är bra.
     
  3. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Mm, kanske inte så dum idé alls egentligen. Jag upplever ofta att jag skulle vilja ha lite extra längs på headsetsladdarna ändå :-)
     
  4. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag kan meddela att jag idag köpte ett Samsung-"headset" på Mediamarkt. Det är snarare en "mic-kabel" eftersom det inte kommer med några lurar utan bara mic och ett 3.5mm-uttag. Man kan m a o ansluta vilka 3.5mm-lurar som helst, precis som jag ville och det behövs ingen annan adapter o dyl. Micen verkar fungera bra.

    Modell: AARM040EBECSTD
    Pris: 149:-