har stött på massa jobbiga problem som irriterar mig... ibland fryser telefonen, kanske 5 sekunder... riktigt irriterande, trots att jag inte har många program på i bakgrunden.. makalöst "hackigt", inte alls jämn i några rörelser. är så outhärdligt att jag försöker lägga ut alla viktiga ikoner på "skrivborden" för menyn går bara inte att jobba i, man kräks nästan. gpsen tar sanlöst lång tid på sig att hitta mottagning när man ska lägga in favoriter i widgeten så hittar den kanske max 5 av alla min vänner, oavsett vilken kategori man väljer.. förutom frekventa såklart någon som har samma problem? uppdateringarna har inte löst det iallafall fan alltså, man blir så besviken när man hade så höga förväntningar på den här mobilen
Icke :/ Min har aldrig fryst eller hackar för den delen. Men jag har också stängt av en jävla massa jag finner onödigt, som tex synk och frekventa uppdateringar av saker
Det låter som ett riktigt måndagsex. Jag har massor med appar samt allt påslaget utom gps och den har aldrig hackat det minsta. Det mest grundläggande är att göra en Hard reset och det brukar hjälpa med det mesta. Annars tanka ner spareparts och se vad som kanske körs hela tiden i bakgrunden och bena ut vad som är problemet. Lycka till! HTC D, TTP
Kan inte säga att jag har några alls av de problem som du beskriver. Hur lång tid tar det för gpsen att lokalisera? När jag använder gpsen med Google maps fungerar det finfint och den kan lokalisera mig efter ca. 30sek. Kommer inte ens in i navigation dock. Den verkar aldrig hitta någon signal. Sent from my Desire HD using Tapatalk
jag upplevde att när jag laddade ner nån random app så började den hacka och hänga sig osv! så kolla med att avinstallera några apps som inte är så viktiga som du installerat nyligen, och starta sedan om mobilen.' det gjorde susen för mig en app kan ta och hänga sig i bakgrunden och göra allt laggar..
Detta borde lösa ditt problem. Det är tydligen en INIT process som segar ner telefonen. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507
Jag fick problem med att mobilen blev extremt seg när jag använde youtube. Det var bara för att jag var lite för snabb med att trycka på skrämen. Har du använt youtube kanske? Jag löste mitt problem med att starta om mobilen och ta det lite lugnare i när jag använder youtube.
Hard reset, installera om telefonen till fabriksinställningar. Lite besvärligt men fixar rätt mycket som är galet. Slå av telefonen och starta den genom att hålla ner volym ner och power knappen. Googla på Hard reset och desire. HTC D, TTP
Tack! Hjälpt väldigt mycket under dagen faktiskt. Inte alls samma lagg som det brukar vara, även om den fortfarande inte är mjuk överallt så är det betydligt bättre iallafall. Men tyvärr så hängde sig mobilen förut hade igång spotify kopplad till stereon i bilen och skulle ringa pizzasnubben, helvetes segt är det när man ska lägga 10k på abbonemang och telefonen beter sig så...