Brickad Desire efter Froyo updatering!!

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by playlien, Aug 3, 2010.

1. playlien

playlien Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Uppdaterade min desire (unrootad) igår med nya froyo uppdateringen. När den startat om några gånger under installationen hängde den sig några gånger och sedan en hängning på över en timme vid HTC-startskärmen.

Har nu försökt starta om, starta om med bootloader och göra en clear storage, även testat recovery och rensat allt där men det fungerar fortfarande inte!!

Vad gör jag nu?!?

brickar HTC sina egna telefoner genom en officiell uppdatering?!

Har läst att man kan ladda ner en 2.2 fil och öra över till telefonen och döpa om dill sdcardupdate.zip (eller nåt liknande) men jag kommer inte ens åt telefonen via datorn ju?! Har inte heller någon micro sim adapter.

är det bara att lämna in telefonen på garantin eller? Ska HTC komma med mer farliga uppdateringar för dethär liknar ju problemen när man skulle JAILBREAKA sin iphone men då gick det allaflal att återställa....

MVH

2. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag ser det har du två alternativ att gå på, antingen skaffar du en microSD-adapter och lägger över uppdateringen till minneskortet och installerar manellt (enligt instruktionerna här) eller så lämnar du in telefonen. :)

3. playlien

MINA ENHETER

A va bra med en guide på svenska och inte den jag hitta på tyska :) jo de blir nog nån av de alternativen.. man kan inte komma in på telefonen via USB genom CMD eller så?`hittar den inte i "denhär datorn" eller genom e: i cmd.. finns de nån annan mer h4xx0r väg att gå innan jag köper en adaptor?

4. lildude

lildude Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror man ska kunna komma åt telefonen från recovery menyn eller fastboot om man har USB sladden ikopplad. Testa googla typ "android recovery usb" så får du upp en del info. Är själv väldigt dålig på android så vet inte helt säkert om det går men har läst det lite här och där.

5. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

MINA ENHETER

Du har inte någon annan telefon som tar micro sd kort? För då kan du trycka in sd kortet i den telefonen, och köra usb kabeln i den, och överför på det sättet.

6. playlien

MINA ENHETER

Har tyvärr ingen annan micro usb telefon och ingen kompis nära som har det heller.

Läste om ADB commandona och hur man kan pusha en fil till telefonen via usb fastboot. Får dock meddelandet "adb is not recognized as a external or internal command operatable batch file or program"

hur gör man då för att kunna köra ADB program?

7. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta är väl typ en "USB Brick".

Läste på XDA när de försöker nedgradera HBOOT så är det dem som råkat ut för exakt samma som du har, som lyckats få in froyo 2.2 men en äldre HBOOT.

De lade in uppdateringen på microSD kortet om jag inte minns fel.

8. playlien

MINA ENHETER

Ok blev att köpa en adapter och nu fungerar det. Verkar dock lite buggigt froyo, tex att det startar om flera gånger när man är inne på market och laddar ner program..