Brickad eller inte?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Emil_G, 10 nov 2010.

1. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Satt nu på kvällen och grejade med saker över min kunskapsnivå, adb och liknande.

Det slutade iaf med att min telefon inte reagerar när jag försöker stänga av den. Det enda "ingrepp" som går att göra är att trycka på on/off och mittenknappen samtidigt. Då vibrerar den till och startar om, men sen så hänger den sig vid första startskärmen, den som visar Sony Ericsson.

Nu undrar jag om jag har lyckats med konststycket att paja den fullständigt eller inte? Jag ska låta den ladda ur och sen trycka i laddaren och se vad som händer, kanske kan jag köra update service då och installera om mjukvaran. Pc Companion känner av att jag kopplar in telefonen men jag kan ju inte mounta den eller liknande.

Jag vore väldigt tacksam för tankar och tips/erfarenheter kring detta!

2. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du kan köra SEUS med lite trix. När SEUS säger att du ska koppla in usb-kabeln samt hålla in bakåtknappen så får du gör så här. Håll in mitten knappen medan du trycker på powerknappen och sen samtidigt på bakåtknappen sen trycka in usb-babeln. Svårt men jag har lyckas med det. Tror kanske du kan göra detta när usb-kabeln är i men fungera inte det så går det att trixa till det.
    Har inte testat PC companion utan bara SEUS.

3. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det funkade. Richi, tusen tack för hjälpen!

4. mad_1

mad_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SEUS vägrade att flasha om min men efter att jag lyckats lägga in build.prop från en X10 men det löste sig mha flashtool. Kan va ett tips om man inte lyckas på annat sätt...

5. imbee

imbee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur... faen... o_O

Måste man dra några fingrar ur led först, eller ska man vara flera personer?

6. Thethirdone

Thethirdone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja nästan :) men det blir så krångligt när mobilen hamnar i infinite boot med andra ord så stängs mobilen aldrig av. Hände för mig när jag skulle ändra temat lite i framework-res filen och det blev lite fel.:P

Annars i normalt fall för att återställa i SEUS så stänger man av mobilen och håller inne bakåtknappen när man samtidigt koppla in USB-kabeln.