Brickad HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av cortex, 14 jun 2010.

1. cortex

cortex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en HTC Hero som jag har använt till utveckling med mera, har installerat säkert ett tjugotal ROMar på den med lyckat resultat. Men nu har jag till slut lyckats bricka den, det hände något konstigt när jag drog in en ny radio. Den svarar inte på några som helst knapptryckningar, så jag är rätt övertygad om att den är en tegelsten.

Vet någon om det finns någon mobilreparatörsverkstad i stockholmsområdet med JTAG-programmerare eller liknande som kan hjälpa mig att lägga in en ny bootloader? Jag är rätt säker på att jag inte kommer kunna övertyga min återförsäljare att garantin gäller, eftersom jag har bytt och moddat skalet på den =P.

2. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Vad hände när den blev brickad? och vilken radio var det?

Vill gärna veta så jag inte gör samma sak...

3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Var du lite otålig när du flashade radion kanske? Drog batteriet för fort eller nån omstart som var lite tidigt ute? :P

4. cortex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, precis, jag lyckades rycka strömmen när jag inte borde gjort det. Jag vet bättre egentligen....

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Har du testat med att försöka köra in orginalprogramvaran från en Windowsburk ?

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Så länge du inte berättar vad du gjort och Hjälten är helt död så lär det väl inte vara några problem att få den lagad på garantin.

7. cortex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi får väl se vad dom här Telianerna säger om min svartvita pingvintelefon :) Jag testar iallafall, om inte annat har jag ett skojigt hårdvaruhackningsprojekt att hitta rätt programmeringspinnar.

8. cortex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar som om det enda jag kan göra är att skaffa ett nytt moderkort, så om det finns någon på forumet som har en trasig HTC Hero, tex. en med trasig display, chassi, kontakter etc, som vill bli av med den så är jag intresserad! Det enda jag är ute efter är ett moderkort som inte är trasigt. PM:a mig!