Som topic säger så fick jag idag tillbaka min kära HTC Magic med mainboard utbytt. och till kostnaden av 0 kr... puh kanske var tur att spl vart wipad annars kanske det hade blivit annorlunda. för dom som undrar så var det via Tre jag skickade in mobilen.
Fick ju som sagt en ny mainboard och mysko nog lät den mig köra igång telefonen utan att be om mitt google konto. så jag tänkte dra en sprillas backup på en "orörd" nordisk htc magic utan något info från något googlekonto. Läger upp den här sen för dom som behöver den för en återställning.
Alla normala företag inser att goodwill är mer värt än några ynka tusenlappar. Tenderar också att vara smittsamt.
Grattis! Sedan din lur gick åt skogen så har ju hela root-/ROM-grejen hunnit mogna lite, så numera är det nästan ingen risk alls att pilla. Jag tvivlar på att du lyckas bricka den igen
Om du lyckas bricka igen så är du nästan värd att fy en av forumet här! Jag har gjort det mesta fel när jag lekt loss och min rullar då ännu! Vore intressant med den där romen sen, kul att kika på rena grejjer!
Det ligger en backup på en clean Tre-telefon i vår wiki under artikeln "Återställ/rädda din telefon".
Jag har problem att återställa till tre-backupen via nandroid. Får upp felmeddelande när jag försöker göra restore. Det står, Error running nandroid restore. Nån som vet vad det blir för fel? Har lagt in alla .img filer till nandroid-mappen på minneskortet
Bra jobbat... Har bara fixat en magic hittils, och då bytte jag inte kretskort Får man fråga var du lämnade in den? /Jobbar som service tekniker på Anovo för tre
Lämnade in den på Linköpings Tre butik som skickade den till nacka tror jag och dom bytte som sagt mainboard på den
Goa200 följde en tidig version av instruktion för att flasha SPL vilket resulterade i den brickade telefonen.
förvånar mig lite att de byter mainboardet det kan väl ändå inte vara kass för det. Men men upp til dem... Kul du slapp betala dock :-)