Fråga: Brickad S2:a?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av dronkers, 20 oktober 2011.

1. dronkers

dronkers Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! *LÖST *

Jag har precis köpt mig en S2:a och har försökt att roota den.

Nu är problemet att efter att jag försökte installera insanity ii cm 46 med CWM Recovery så kan jag inte starta telefonen. Den fastnar där det står: Samsung Galaxy S II GT-I9100.

Jag körde Siyah 2.0 kerneln när jag försökte installera insanity ii cm 46.

Jag kan komma in och uppdatera firmwaren med Odin så jag har kört tillbaks till stock där. Jag kan även komma in och kör hard reset och ta bort cach, detta har jag gjort.

Men fastnar fortfarande i bootskärmen.. vad ska jag göra ? tipps ? kan jag fortfarnade få ut en ny på garanti tror ni ? Den där varningstriangeln finns inte där något mer p.g.a att jag kör vanliga firmwaren just nu, som jag gick tillbaks till via odin.

Hemskt tacksam för hjälp!

------- LÖSNING --------

Om liknande händer för dig, använd Odin igen och flasha om PDA med originalromen! Så gå in i download mode, välj PDA och filen från http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 som stämmer för din telefon och flasha.

Om ni behöver mer info är det bara att PM:a eller skriva en rad här så hjälper jag dig!

Last edited: 20 oktober 2011
  2. KiXeR

KiXeR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Hade samma problem med försök att flasha in CM7. Ta ut batteriet i ~30 sec och pröva sen.

dronkers gillar detta.
  3. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

BORT*

4. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Står det inte att du ska ta en CWM backup innan du slänger in insanity? Det hade förmodligen sparat dig en hel del besvär...

Flasha stock ROM och stock kernel och börja om igen. Själv skulle jag nöja mig med CF-Root kernel (som är stock rootad) och vänta med Siyah tills jag ser att insanity funkar.

dronkers gillar detta.
  5. dronkers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mmm, nu ångrar jag att jag sket i backupen. Hemskt tacksam för hjälpen dock! :)

Hur flashar jag stock ROM ? har tankat hem den, 270ish mb, KI8, antar att jag använder Odin? Väljer jag den som bootloader eller phone eller CSC? Väljer jag PDA-filen till original kerneln? samtidigt ?

Och borde jag välja re-partition i Odin samtidigt?

6. dronkers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har haft batteriet uttaget någon minut, fungerar fortfarande inte! :S tack ändå!

7. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

När jag flashade stock körde jag med GT-I9100_HTS_I9100XWKI8_I9100HTSKI1_I9100NEKI2.tar och valde PDA och inget annat.. det fungerade bra för mig

dronkers gillar detta.
  8. dronkers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

då testar jag det! håll tummarna med mig! ^^ tack! :)

9. dronkers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och den fungerar! tack allihopa! skriver ihop en snabb guide hur jag gjorde (hur ni hjälpte mig) på förstasidan här om någon behöver hjälp igen :)

<3

10. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

dronkers, du vet om att du är typ den 2059 som frågar hur man flashar en rom och det finns för närvarande ungefär lika många guider här på forumet som talar om hur du gör det... Tänkte bara spara dig lite tid, igen ;)
    Detta forum har faktiskt en sökfunktion som är grym på att hitta trådar som innehåller det du vill veta, bara du använder den. Oftast får du dessutom svaret mycket snabbare än om du först ska skriva ner frågan och sitta och vänta på svar, som efter 2059 andra svar kan bli lätt syrligt.