Problem: "Brickad" telefon?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Zwajton, 24 dec 2012.

1. Zwajton

Zwajton Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!
    Nu är det såhär att jag har nog brickat min telefon känns det som eftersom att den går inte alls igång.

Jag har testat att hålla i Vol Up+HOME+ PWR & Vol Down+Home+PWR, den startar inte ens. Jag har testat alla guider jag kan hitta och jag har tillochmed testat med en USB JIG, ingenting händer. Skärmen är lika svart som den har varit nu senaste 2 timmarna. Min dator hittar inte mobilen när jag kopplar inte den i USB, har testat alla uttagen jag har. både USB2.0 och USB3.0. Har testat med att ha batteriet ute i 5minuter tagit ut Simkort och väntat. Sedan hållt i båda volymknapparna + power button och satt i batteriet sdan kopplat in i USB. Ingenting händer.

Hur detta hände?
    Jo jag skulle lägga in romen "Slim-GT-I9100-4.2.1.Beta.1-OFFICIAL" till min mobil, går in i recovery som vanligt och installerar det. Halvägs så står det "Formating data...". Har för mig det stog något sådant. Sedan bara slocknade den och då började jag luska i det hela.

Någon som har någon Idé jag kan testa eller något? Skulle uppskattas jätte mycket en sådan här vacker julafton.

MVH, Pontus!
    OBS. Har sökt så mycket jag kan redan och testat, nu återstår det att göra en tråd istället!

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Låter som en hardbrick hörredu... :( Bara å lämna in! Det SISTA jag vill be dig testa är att släng ut batteriet, och sen in igen, hålla in Volym upp OCH ner samtidigt och sen hålla in powerknappen. Skulle mobilen då vibrera så släpper du powerknappen! Fungerar det ej så är den tvärdöd!

Zwajton gillar detta.
  3. Zwajton

Zwajton Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!
    Måste tyvärr säga att jag redan testat det, glömde nog att lägga till det, hehe.

Jag tackar för din hjälp iaf, det blir nog att sticka till The phone house imorgon. Kanske blir det en ny mobil eller något, får ju se hur lång tid det tar innan dem reperarar.

Tackar för ditt snabba svar Arbu11.

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Absolut, så lite så! :) Hoppas att det löser sig!

5. Bannlyst

Bannlyst Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men lite läskigt hur du kunde hårdbricka den bara så där, du gjorde du inte något speciellt för att orsaka det?

6. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER