Problem: Brickad?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av frisedel, 5 nov 2012.

  1. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    Jag skulle starta om telefonen i recovery genom CM rom manager.. det skulle jag tydligen inte ha gjort för jag hamnade i en infinite bootloop. så jag försökte starta om i recoverymode genom vol upp och power, men det ger samma resultat.

    jag får först samsungs första skärm, sedan den där det står Cyanogen (mod), men den blinkar till och kommer tillbaka. sedan lyser den lite och slocknar för att sedan starta om med samsungs skärm och vidare till Cyanogen igen.

    när jag lägger den på laddning så laddar den upp bilden av batteriet, men den ser inte ut att ta emot någon laddning utan tänker bara. sedan gör den samma sak som skrivet ovan, den blinkar till och börjar om..

    vad fan kan ha hänt? vad kan jag göra? är den brickad? verkar ju som det då jag inte kommer in i något..

    jag har total panik, för min telefon är troligen trasig nu. så var snälla när ni svarar. jag ber er om hjälp! snälla?
     
  2. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Lite svårt att säga vad som hänt men eftersom den startar så verkar det ju inte vara en "total" brick. Lite oroväckande dock att den beter sig underligt vid laddningen o_O

    Sedan undrar jag om du även trycker på home-knappen när du ska in i recoveryn eftersom du bara skriver att du trycker på volym upp och power? Gör du inte det så prova att hålla inne alla tre; volym upp -> home-knappen -> power-knappen och se om du kommer in i recoveryn.
     
  3. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    provade (jag tror jag gjorde detta igår) med samma resultat.. den hoppar igång, med samsungskärmen byter till cyanogen men går snabbt över till svart och man tänker "hey! detta kan funka".. då hoppar den tillbaka till samsungloggan och allt börjar om.
     
  4. kropoktin

    kropoktin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer du in i downloadmode (Vol Down/home/power)? Jag hade samma problem sist jag skulle köra CM9. Vill minnas att det löste sig till slut genom att jag flashade in en ny kernel via odin. Är inte helt säker på att det skulle funka för dig men det är ju värt ett försök.

    Har du provat att dra ut batteriet, vänta några minuter, trycka in det igen och köra 3knappskombot vol up/home/power och släppa precis när CM loggan dyker upp? Läste på XDA att det kunde vara lite svårare att komma in i recovery i ICS.
     
  5. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    jag har jävlar i mig problem att komma in i recovery ;) om det på xda menas att det skall vara svårt så är jag inte längre förvånad. har snackat med en kollega som ska hjälpa mig med odin. när saker går dåligt för mig slutar min hjärna att fungera helt, så han får mer eller mindre hålla mig i handen.. lite pinsamt kanske men ja..

    jag har gjort det mesta man kan tänka sig i fråga om knappar och batterier. men jag ska kolla med att ta ut batteriet och vänta ett tag, sedan släppa när CM kommer fram. det känns bekant, så jag kan ha gjort det, men vad har jag att förlora..
     
  6. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    jag har en klockren kollega! han fixade skiten!!

    han började med att få igång downloadmode (?!) ja jag vet inte vad fan jag gjorde för fel, men han lyckades. sedan försökte han flasha in 2.3.3 stock-rom genom odin. detta gick, men vi kom inte någon vart. vi fastnade i recoverymode hela tiden då det mer eller mindre verkade som om den interna lagringen vart korrupt.
    till slut fick han in en galet gammal 2.1 fryo.. brittisk till på köpet.. nu hade vi ett annat problem, det gick INTE att komma åt varken download eller recovery alls, inte genom knappat INTE!
    så vad göra? jo jag gav upp och gick hem, han skulle fortsätta imorgon. men någon timme senare ringer han och ber om min pinkod, för han hade löst det. :D
    han hade läst sig till att sätta telefonen i debug mode för usb, och sedan gått in via adb, tvingade den till recovery och fick in stock rom 2.3.3

    nu skulle han läsa sig till en stabil cm10 nightly om någon sådan finns och sedan ge mig en fungerande telefon.

    fan jag har en sån ofantlig tur!
     
  7. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Om du körde en ICS-baserad ROM skulle du bara gått in i download mode och flashat en äldre Semaphore-kernel. Om det inte gick så provat med andra version. Sen kunde du kört som det var efter du fått igång den eller flashat annan ROM.
     
    Last edited: 8 nov 2012
  8. frisedel

    frisedel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    problemet var att jag inte kom åt downloadmode, varför vet jag inte.. kan vara bra att veta till framtida strul däremot!