Browsertips: Sleipnir, rikt bra om du använder mkt tabs och gestures.

Diskussion i 'Applikationer' startad av lono, 20 feb 2012.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Testat de flesta browsers för jag har fortfarande inte hittat den perfekta(jag har lite OCD när det gäller smådetaljer i browsers).

Ville tipsa om Sleipnir då jag aldrig hört talas om den innan men ändå så är den mkt bättre än de mera kända webläsarna på tabbar(man kan tom gruppera tabbar som man kan på firefox desktopbrowser) och gestures.
    Jag ska inte säga att den är helt perfekt, den är inte den rappaste browsern(men kan bero på att jag har så många tabbar uppe) och finns smågrejer som kunde gjorts bättre(tex speeddialen måste cachas vid varje omstart för att få bild) men helt klart intressant.
    Gestures funkar kanonbra med denna också(mkt smidigare än tex dolphin).

Denna har funnits på flera andra plattformar sen 04, så risken för att det ska vara en malware är minimal trots att den inte har så många downloads på market.

https://market.android.com/details?...EsImpwLmNvLmZlbnJpci5hbmRyb2lkLnNsZWlwbmlyIl0.

2. Cesno900

Cesno900 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Trevligt, tänker genast pröva. Tog Dolphin HD då den verkade vara rätt stabil och ha en del extensions som LastPass och annat, men kul med alternativ.

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Gillar Dolphin HD skarpt med. Den jag körde som huvudbrowser innan. Vissa grejer gillar jag mer med Dolphin HD(som att man lätt kan få fram history med sidsweep, och att man får upp tabbar lätt), men Sleipnir har andra fördelar så tänkte köra den som huvudbrowser ett tag nu.

4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Angående Dolphin HD: Hur gör man så att när man scrollar ner och läser i en hemsida t.ex så följer statusbaren (dvs där man skriver in www. adressen) som i stock-webbläsaren? Hur aktiverar man denna funktion?

5. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Menar du att du alltid vill att statusbaren ska synas eller att den ska döljas när du skrollar ned?

6. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Alltid synas

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tror faktiskt inte det går i Dolphin HD(precis gått igenom settings och det närmsta var "show status bar in full screen mode", men är inte det), men däremot i Mini. Är så by default där om du ej kör fullscreen. Dolphin Mini är fakt en helt ok browser.

8. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Okej det var ju synd, får köra stock tills det kommer någon adekvat lösning

Sent from my MZ601 using Tapatalk