Bruts Maps laglig?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Buzz, 5 feb 2011.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Under GPS Navigering här i wikin nämns Google Maps Navigation [Brut] men är det en laglig app? Lite snabbsurfning tyder på att det är en modiferad version av Google Maps som de knappast har gett sitt godkännande till. Isåfall borde vi väl rensa bort den från listan eller åtminstone märka upp den som sådan.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det beror väl också på vilken licens Google Maps Navigation är släppt under. Det har jag knappt ork eller tid för att ta reda på. Men antagligen nej men såhär första titt på det så behöver den inte vara olaglig.

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Eftersom den har legat uppe på android market länge och google inte har reagerat så är det nog inget större problem. Du som anändare riskerar inte något iallafall. Det värsta som kan hända att det slutar fungera.

4. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Det har du rätt i. Jag tog en snabb titt i vanliga google maps och höll på att drunkna i alla licensdokument som kom upp. Det stod något om copyright google och att man får använda det gratis men jag såg inget om att det var fritt att modifiera. Men jag har inte heller orkat läsa allt.

5. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Det var intressant. Jag har försökt leta på market men hittar det inte. Kan du ge en länk?

6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ionleg gillar detta.