Bryta kopplingen mellan namnkort och Google+

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av nafmo, 17 feb 2014.

1. nafmo

nafmo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

På min frus telefon har jag lagt in mitt Google-konto så att jag kan installera ett par program jag betalat för med mitt kontokort. Problemet är bara att Samsungs kontakthanterare då tar kontoinformationen från mitt Google+-konto och lägger ihop med hennes namnkort, och visar min bild som profilbild i bl.a Meddelanden. Går det att rensa bort på något sätt? Jag kan inte hitta någon knapp för att ta bort Google+-kontot ens efter att ha skapat ett ordentligt namnkort för henne, med egen bild och allt.

Jag har gått in (flera gånger) och deaktiverat Google+-synkning för mitt konto på hennes telefon, men det verkar slår på sig igen med ojämna mellanrum, tyvärr.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har din fru lagt in sitt Google-konto och lagt in ett bild på sitt Google+-konto?
    Lade du in ditt konto före hennes?
    Använd Hangouts för att hantera SMS och välj hennes konto.

Varför betalar inte hon för sina egna appar? Du vet säkert redan att det inte är tillåtet att göra på det sättet som du gör.

Last edited: 18 feb 2014
  3. nafmo

nafmo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hon har inget Google+-konto, men hennes Google-konto är inlagt först, och all synkronisering mot mitt konto är avslaget (även om Google+ försöker sig på att slå på synkronisering med jämna mellanrum).

Det är väl fem installationer som är tillåtna?

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Skapa ett G+konto till henne så är det nog fixat. Hon behöver ju inte använda det för att hon har ett.

Jag har inte hört något antal, men oberoende av antalet så får du inte installera åt någon annan. Det är du som köpt mjukvaran som får använda den. Om någon annan ska använda den så får den personen köpa själv.