bryter samtal samt låter konstigt

Discussion in 'Incredible S' started by Herrn, Jun 14, 2011.

1. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej
    jag köpte en incredible till min dotter, min fru säger att när hon pratar med min dotter en längre stund så bryts samtalet eller så börjar det låta kalle anka om dottern, men inte med någon annan som min fru pratar med och det får vara långa samtal tror minst 10 min, det var inte så innan min dotter fick den nya telefonen, nu undrar jag är det någon annan som upplevt det problemet? skulle vara tacksam för svar

2. Tobbe82

Tobbe82 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Telefonen är gjord för killar, vi talar aldrig längre än max 10min ;)

Men om vi ska vara lite seriösa så är det inget jag har märkt av på min.
    Men jag är ju kille och pratar nog aldrig mer än några min åt gången :D

Men jag har för mig att jag läste något liknande i en annan tråd här på Incredible S forumet.
    Kolla så kanske du hittar den tråden! Annars låter det väl som du borde kunna byta den mot en ny.

3. LenaWe

LenaWe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem.
    På min så blev det även rundgång i samtalen och hörlurs uttaget var trasigt vid köp.

Min har varit på lagning i snart 3 veckor. Funderar allvarligt på att häva köpet snart.

Last edited: Jun 14, 2011
  4. Herrn

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Tack för era svar, men det är inte rundgång, utan rösten förvrängs och hörlursuttaget är helt.

5. UlrikJ

UlrikJ Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,
    Har exakt samma problem som Herrn.
    Efter att jag pratat en stund brukar den som jag pratar med säga att det låter väldigt dåligt. För mig låter det däremot hur bra som helst.
    Hos den jag pratar med kan det bli eko från mig eller att den personen får eko på sig själv.
    Kan även låta som att jag är i ett avloppsrör eller liknande och ibland kan jag låta jättehögt hos dem.
    Detta har hänt för olika personer jag pratat med så jag är ganska säker på att det är min telefon som spökar. Hade en äldre SonyEricsson tidigare och har aldrig fått höra de här klagomålen tidigare från de jag talat med då.

Verkar som att de här problemen uppstår oftare när jag har dålig mottagning, men jag kan inte ta gift på att det har ett samband.
    Funderar på att kontakta där jag köpte telefonen.
    Har uppgraderat till Android 2.3 men det gjorde ingen skillnad.
    Något tips från någon?

6. Dantax

Dantax Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Flickvännen har samma vajsing med sin incredible. Hon fick första luren utbytt pga problemet. Andra telefonen är exakt likadan, använde den i 5 minuter för 1 samtal sen ner i lådan igen, ska tillbaka med den till butik på måndag.

7. ppihC

ppihC Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Åh nääääj, jag som hade hoppats på att det var kass täckning där jag bor.. aja, bara att gå tilllbaka med min baby till phone house.. jag som fått den som jag vill ha! :)

8. affe

affe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har just införskaffat mig en incredible s...funkar toppen förutom vid samtal. Det låter bra ett tag sedan börjar det låta dåligt..och dom jag pratar med klagar över att dom hör sig själva och att omgivningen runt mig hörs jätte tydligt....ja ja det är väl bara att åka in med den då...:cry:

9. jojjas

jojjas Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

10. Wavestation

Wavestation Kid Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Hej! Jag fann denna tråd då jag sökte på nätet. Jag har samma problem med Telenor. Även min far har det. Efter en stunds samtal får man ett öronbedövande oljud i öronen. Det låter som några slags rymdvarelser som snackar eller som en gammal mp3-fil som hackar och liksom bubblar. Det är inget skrapande eller knastrande. På sätt och vis påminner ljudet om när man snabbspolar en digital ljudinspelning. Detta oljud kan pågå 3 - 5 sekunder och sedan kan man samtala i några sekunder till innan samtalet kopplas ned. Men inte alltid. Jag har vart med om att man kunnat fortsätta samtalet helt ut.

Det jobbiga är att när samtalet kopplats ned så är det helt j-vla omöjligt att ringa upp på nytt till den man nyss samtalat med. Då tutar det bara i luren och man får vänta. Jag vet inte hur länge man måste vänta för jag har alltid skickat ett SMS och bett att få återkomma senare.

Det har ingen betydelse om det är jag som ringt eller blivit uppringd och det spelar ingen roll vilken leverantör den andra har. Nu ringde syrran från Indien när detta intreäffade efter bara några minuter. Hon ringe upp på nytt och det gick fram en halv signal innan uppringningsförsöket kopplades ned och hon fick tut i luren.

Jag har en Motorola Defy men hade samma problem med min htc Legend. Farsan har en Sony Ericsson Arc och har samma problem. Detta är jäkligt irriterande. farsan har vart i kontakt med Telenor angåenbde en del andra problem och har då påtalat även detta och de har ingen aaaaaaaaning om vad det är för fel. För fel har aldrig Telenor.

11. Herrn

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    När jag har pratat med Telenor om det så har dom sagt att dom har problem med det, men det var ett tag sedan jag frågade, det har även skrivits på tidningens mobils hemsida om detta problem, jag bad tidningen mobil ta upp det igen och det skulle dom göra, men det har dom inte gjort, men ta gärna kontakt med tidningen så att det är flera som upplever det problemet, jag har däremot inte haft dom problemen på ett tag nu, peppar peppar