BT Headset motsvarande MW600

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Yoshien, 11 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hej gott folk!

Nu har min tredje MW600 gått sönder och som det verkar säljs inte dessa längre i någon "normal" butik.

Det jag söker efter är något motsvarade till MW600, finns vissa saker den såklart ska klara av för jag ska bli nöjd.

- Kan koppla till 2 enheter samtidigt
    1 Media.
    1 Telefon.
    Eller båda två funktionerna till varje telefon om så möjligt.

- In-ear
    - Bra batteritid.
    - Ska INTE behövas installera någon app på telefonen.
    - Ska fungera med flertal modeller & märken, som idag LG & Samsung.

Jag vill såklart komma min MW600 så nära som möjligt i storlek vikt mm.
    Eller såklart "mindre" av den biten också.

/ F

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Är inte SBH50 ett alternativ då ? Jag använder det ihop med min H1 utan någon Sony app och det fungerar. Jag använder det främst för prat men har även lyssnat en del på Spotify. Personligen gillar jag inte inear, spec inte vid samtal.

Skickat från Tapatalk 2

3. Yoshien

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Okej,
    Man kan köra den utan appar, som jag läste så verkade som att man missa/saknade
    funktioner om man inte installerade dom. Men du kanske har basic sakerna utan appen då =o)

Tittade på SBH50 idag men det var den där grejen med appar installerade som jag inte gillade... =o)
    Får ta en titt på den igen då...
    Jag gillar In-ear för dom slipper du andra ljud runt omkring som buller och annat.

/ F

4. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Batteriet i MW600 börjar tappa orken efter ca tre års flitigt användande så jag köpte en sån där SBH 50, men hittills måste jag säga att jag är ganska besviken. Den fungerar utan apparna men telefonen är ganska envis med att påminna om att man ska installera dem. Det är lite coolt med möjligheten att läsa SMS och e-post i den där lilla displayen, och att det även går att bläddra i samtalslistan. Det var även smidigt att para ihop luren med telefonen med NFC och det första som hände var att telefonen uppdaterade hörlurens firmware, det var också smidigt. Tyvärr så dyker det upp en ikon i statusraden som inte går att ta bort med mindre än att man stoppar ned processen manuellt, den ligger alltså kvar även om man stänger av både headsetet och Bluetooth. När jag sen försökte koppla ihop den med en telefon till så började ljudet hacka och till slut stannade walkman-appen helt och därefter hittade den inte längre SD-kortet. Dessutom blev det något knas i headsetet så att det inte längre gick att läsa de där meddelandena och inte heller bläddra i samtalslistan, så jag fick köra rutinen för att återställa hörluren. Det har dessutom blivit en hel del omstarter av telefonen eftersom ljudet upphör att komma ut helt ur walkman-appen, oavsett med eller utan headsetet. Jag vet inte om det finns något samband med apparna till headsetet och att ljudet försvinner, men felet har inte uppstått förut.

5. Yoshien

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Köpt ett SBH50 nu... :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.