BT Hörselskydd

Diskussion i 'Allmänt' startad av davidsson, 29 maj 2011.

1. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har letat efter hörselskydd att koppla ihop telefonen med, har tittat på dessa http://www.proffsmagasinet.se/hörselskydd-peltor-ws-alert-a2dp-bluetooth.html men tycker dom är lite för dyra . Är det någon som vet om det finns liknande men till lägre pris? Hörselskydd är lite ivägen på jobbet så därav vill jag inte köpa för dyrt.

Fundera på om det finns öronproppa liknande dessa http://catalogue.3m.eu/se-sv/SV-OHES/3M™_Hörselproppar_och_hörselkåpor/Rullade_hörselproppar som är "godkända" i bulriga miljöer som man skulle kunna använda med någon form av BT motagare.

2. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Måste bara säga att Peltor WS Alert A2DP som du länkade är värd varenda krona. Själv fick jag ett par via jobbet och de har funkat kanonbra trots sina 4 år på nacken :)

3. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Smart Launcher 6 från okt 2025
    Håller med jebediah fullständigt. Haft mina i tre år och de har jag haft stor nytta av. Tillsammans med min blåtandsklocka så har det varit enkelt att lyssna på mp3 och se vem som ringer och svara. Bra ljud både samtal och mp3, inget hifi men fullt tillräckligt för min del.
    Är det något att klaga på så är det att hjässbygelns vinylbeklädnad börjat spricka.

Som sagt de kostar en slant men jag ångrar mig inte. Betalade dom själv då jobbet inte står för något sådant. Dock har dom kuddar att byta med.

4. Fnurga

Fnurga Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En kollega kör med ett par BT Peltorkåpor. Det är helt sjukt när han står och kör Hiltin i betongvägg samtidigt som han pratar i telefon med micken 2dm från borrhammaren!

5. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kan bara hålla med föregående tre inlägg. En polare har ett par BT Peltor och han kan snacka problemfritt bredvid en stenkross. Helt galet bra.