BT öronsnäcka

Diskussion i 'Hero' startad av caviar, 29 aug 2009.

1. caviar

caviar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak som irriterat mig när jag testat iphone med bluetooth öronsnäcka är att när man får inkommande samtal så går det inte automatiskt till öronsnäckan utan man är tvungen att trycka på telefonen för att i flera steg välja att aktivera öronsnäckan. För utgående samtal sker det automatiskt dock. Hur fungerar Hero med öronsnäcka?

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Här är det snarare tvärtom. Om man har blåtand påslaget så går det inte att svara i telefonen, med mindre än att man stänger av blåtand för samtalet. Jag tycker detta är bättre, men hade föredragit min gamla SE-telefonsbeteende där samtalet hamnade på den enhet där man tryckte när man svarade...

3. Wallen

Wallen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag använder Sony Ericsson HBH-DS205 och det fungerar utmärkt. Svarar jag på telefonen så måste man prata i telefonen. Svarar man däremot på snäckan så pratar man i snäckan förstås. Kanske inte så mycket till hjälp när ni pratade om iphone's snäcka.

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Så fungerar det inte för mig. Om jag svarar med grön knapp och handsfreen är ansluten så måste jag aktivt stänga av blåtand för att kunna prata direkt i luren...

Detta har ingenting med vilken handsfree man har att göra, utan med luren. Det måste finnas någon inställning på detta någonstans eftersom vi har olika beteenden...