BT-problem i gingerbread-ROM:en?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av jocke888, 15 mar 2012.

  1. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Hej,
    Min OX2 kopplar ned BT till bilens intersystem stup i kvarten. Kopplar upp, kopplar ned fram och tillbaka. Det blir oanvändbart i praktiken. Tråkigt, då det var väldigt smidigt, att telefonen innan med stock-ROM:et (2.2), alltid kopplade upp automatiskt när jag kom in i bilen, så att samtal hamnade i bilhögtalarna.

    Är det känt faktum att BT strular på många moddade ROM? Just nu kör jag gueste hybrid 3.2 (ej turbo), och där är det strul. Tidigare körde jag 3.0 av samma ROM, och där var samma problem.
    Kan någon rekommendera ett bra ROM som har stabil BT?

    På min förra telefon, ZTE Blade, hade jag aldrig problem med BT i bilen på något av de femtielva olika gingerbread-ROM:en jag testade.
     
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag trodde det var min mobil som hårdvaran felade på. Men det är alltså Rom relaterat. För jag har exakt samma problem fast jag kör miui och Etana-kerneln.
     
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jo, det är tyvärr ett ganska vanligt förekommande problem. Jag använder blåtand väldigt sällan, därför har det inte varit något större problem för mig.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk