BT problem löst i 2.1?

Diskussion i 'Hero' startad av Gustav_H78, 7 maj 2010.

1. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har en Hero med org ROM men börjar tröttna.

Är BT problemen lösta i 2.1? Har ideliga problem med headset via BT, både mitt Jabra och Blaukpunkt till bilstereon. Det blippar, tappar kontakt med mera. Nu i morse hittade telefonen Jabra headsetet, men vägrade koppla upp sig.

Rootar gärna om det är löst i 2.1. Som det är nu blir man mest trött...

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag tycker att Bluetooth fungerar betydligt bättre med mitt SE-headset efter uppdateringen till 2.1. Kör just nu BeHero+ men jag har kännt samma ändå sedan jag började slänga in 2.1 ROMar.

Notera dock att det är problem i Vanilla-rommarna med BT (fungerar inte alls).

3. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag upplever det också som att BT fungerar bättre i 2.1 än det gjorde i 1.5, har dock inte testat med samma headset i båda.

Jag testade ett HBH-DS970 till 1.5 som klippte ljudet av och till, främst när det blev lite mycket belastning på telefonen.

Skaffade sedan ett Nokia headset (stereo) som inte klippte ljudet, men pitchade musiken upp och ner i tempo för att kompensera för bortfallet i konnektivitet. Återlämnade det och skaffade istället ett HBH-DS980, och minns inte om jag nånsin körde det med 1.5, dock hade jag aldrig problem med tempo-pitch när jag använde SE-headset.

Nu när jag kör 2.1 (Legendary, BeHero, elelinux CDMA-port, BeHero+) så skippar musiken nästan aldrig. Jag använder spotify regelbundet, och om ljudet hackar så är det för att spotify hackar (bekräftat med trådbundna lårar) pga för dålig kräm i telefonen.

Dock finns det vissa småbuggar som att ibland connectar headsetet men inget ljud kommer, och spotify tex stannar ljuduppspelningen. Dock brukar det lösa sig om man startar om headsetet och/eller BT på telefonen i dessa lägen.

4. Benta

Benta Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

använder SE MW600 headset till min hero, funkar kalas ihop med BeHero+ iaf även om kanpparna ibland "byter plats" på själva BT-enheten (play/paus blir "luren" och tvärt om, lagom irriterande =P)

5. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Kan ju tillägga också att media-knapparna på BT-headset också fungerar i andra appar än den inbyggda mediaspelaren i 2.1 (aka, spotify)