BT Stereo multipoint, HTC och Nokia

Discussion in 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' started by daza, Mar 31, 2011.

1. daza

daza Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

är sugen på ett stereo-headset, bluetooth, multipoint. Tanken är ju då att använda en enhet som musikspelare och en annan som telefon.

Har hittat tre olika headset, men vet inte riktigt vilket som skulle fungera bäst? Tänkte höra med er här ifall ni testat någon kombo här, som funkar bra kanske :)

Sony Ericsson MW600

Nokia BH-214

Samsung SBH650

är de modeller jag hittat på prisjakt iaf, och de enheter som ska lira ihop är
    Nokia E72(telefon) och HTC Legend(ljudenhet/musikspelare)

den mest basic-funktionen som måste funka är ju tex ifall jag lyssnar på musik i Legenden, och det ringer i Nokian, ska musiken pausa i Legenden, samtalet föras i Nokian, och när samtalet läggs på, ska musiken fortsätta i Legenden.

Detta är det som måste funka... sen ifall låtnamn, kontaktnamn etc visas på ev. display kan väll iofs kvitta...

Som sagt, vilket BT headset för stereo-lyssning och "egna" hörlurar, 3.5mm uttag och multipoint med dessa enheter skulle kunna vara bästa kombon?

2. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Jag har en Sony Ericsson MW600 och den ska gå att ansluta till två enheter samtidigt, en för telefonaudio och en annan för mediaaudio. Men om en av enheterna vill ansluta både telefon och mediaaudio så blir det problem. Jag lyckades inte ansluta med Android (Defy) och Nokia 5630 samtidigt iaf. I Android går det att välja telefon och/eller media, men inte i Nokian vad jag hittat.

3. daza

daza Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, okej.. tror att e72an kan välja profil eller vad man ska kalla det... vilken fysisk butik skulle man ha störst chans att hitta alla tre i så man kan testa.. teknikmagasinet?

4. okey

okey Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    ROM: