Budget 0-3000kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid113, 6 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid113

Droid113 Guest

Jag har haft sönder skärmglaset på min Telianska ZTE Blade, och efter att ha förstått att det inte verkar lönt att skicka till anovo ska jag nu ha en ny telefon. Jag är inte säker på hur mycket jag vill lägga. Sen så undrar jag också om jag köper en telefon från någon vanlig butik(dvs inte operatör) kan jag då ändå få uppdateringar om jag har ett telia simkort i?
    Tack på förhand!

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja det ska du ju få, vet att samsung och SE kör sina uppdateringar (SE vid större uppdateringar) via datorprogram. I den prisklassen kommer ju Samsung galaxy ACE in i bilden vilket är en schysst telefon. Även motorola Defy är ju i den prisklassen hur dom har med uppdateringar vet jag inte.
    ZTE blade vet jag inte heller hur den får uppdateringar om det handlar om OTA eller dator men skulle tro att endast Telia's "egna" får uppdateringar när Telia släpper dom och resten får när ZTE släpper dom.

Droid113 gillar detta.
  3. Droid113

Droid113 Guest

Huawei Ideos x5 då? Och SE neo? Är de något att ha? Kommer Ideos x5 uppdateras?

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

SE NEO är ju helt klart en telefon att ta med i beräkningen, om man nu litar på SE då tänker jag främst på sådana problem som USB-utgången som blev glapp och att skärmen inte fungerade så bra när det var fuktigt ute.

X5 har jag tyvärr ingen koll på.

5. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Droid113 gillar detta.
  6. Droid113

Droid113 Guest

7. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Spelar ingen roll vilken telefon det gäller, ingen vet om och när en eventuell uppdatering ska släppas
    Sen kan folk gissa mer eller mindre rätt, baserat på tidigare uppdateringsfrekevens hos tillverkaren, egen erfarenhet, hur mycket fanboy man är osv osv

Själv skulle jag aldrig ta med en eventuell uppdatering i beräkningarna vid telefonbyte
    Man köper det man köper och det finns inga löfte eller garantier för att det ska bli något annat.....så enkelt, men bistert, är det

8. Droid113

Droid113 Guest

Blev en Huawei Ideos X5, tack för tipsen! :D

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.