Bugg eller hårdvarufel?

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av port513, 9 aug 2011.

  1. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag får minst 1 gång om dagen ett felmeddelande som säger "Sätt i SIM-kortet och starta om telefonen!" och ingenting fungerar förrän man just startat om telefonen.

    Kan upprepa detta genom att låta Android Market vara igång en längre stund, då kommer detta meddelande som ett brev på posten när någon ringer mig.
    Ger jag attans i att använda Android Market så kommer inte heller meddelandet upp utan det kommer bara om jag använd Android Market en längre stund.

    Någon som upplevt liknande?
     
  2. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Aldrig varit med om fast hade strul med sim inloggningen när jag hade agile lock installerat, när jag tog bort det så försvann problemet helt, inte så att det är en app du installerat som kan strula då? annars har du nog åkt på hårdvaru problem, men iom att du lätt kan reproducera det borde det vara lätt att byta.
     
  3. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag gissar också på att en app är problemet.
    Fast har själv inte haft market igång så länge. (La in senaste market, och det funkar också)
     
  4. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Inga appar som går mot SIM-kortet.

    Men eftersom det alltid kommer efter att jag haft Android Market igång så borde det ju vara mjukvarufel...

    Får väl stå ut tills CM7 kommer till O3D ;)
     
  5. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Nä men de kan påverka annat måste inte vara direkt mot SIM som sagt agile lock har egentligen inget med SIM att göra men blocka det iaf
     
  6. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag har egentligen enbart ROM Manager, Superuser, ES File Manager, Titanium Backup och BTEP installerat. Och problemet kommer som sagt enbart efter att jag haft Android Market appen öppen ett tag.


    /Henke
     
  7. m4gnu5

    m4gnu5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem första veckan, eller jag kom aldrig på kopplingen till market men fick samma meddelande flera ggr.
    Gick till tre o hämtade ett nytt sim kort och problemet var borta.