Bugg i blåtandskoppling till bil i nyare Samsung?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av par.ahlund, 30 jul 2013.

1. par.ahlund

par.ahlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej
    Jag har sedan ett par veckor bytt ut min Galaxy S1 mot en Galaxy Express.
    S:en körde jag med både Samsungmjukvara och CM10 och båda har fungerat klockrent vid sammankoppling mot vår Ford Fiesta -09
    Men Expressen vägrar ansluta så till vida att man inte går in i blåtandsmenyerna och forcerar den att söka efter bilen.
    Efter en del labbande börjar följande bild skönjas: Anslutningen kan vara av två typer, medialjud och telefonljud.
    När bilen söker upp S:en ser man tydligt att den ansluter i ordningen medialjud följt av telefonljud.
    När Expressen söker upp bilen ser man samma ordning, först medialjud sedan telefonljud.
    När bilen skall söka upp telefonen så blir ordningen däremot den omvända. Först telefonljud och sedan medialjud varvid uppkopplingen kategoriskt misslyckas. Har även labbat med en Galaxy S2 LTE där man inte kan se vilken ordning anslutningen sker i men bilen kan inte koppla upp mot telefonen men telefonen kan forceras att koppla upp mot bilen precis som för Expressen. Innan uppgradering av denna LTE till 4.x funkade uppkoppling mot samma bil smärtfritt. Min tjänsten LG P760 kopplar snällt upp sig mot bilen.
    Finns det någon som kan stödja eller utvidga denna teori, antingen till fler bilmärken eller telefoner?