Bugg i Kies - Outlook-kontakter får förnamn och efternamn swappade

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av elof, 19 nov 2010.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Vet någon om det finns något sätt att lösa denna bugg?
    Med en tidigare version av Kies (eller om det var att telefonen körde 2.1) fungerade det korrekt, men nu blir det fel. :cry:

Jag har noll kontakter på mobilen.
    Kopplar in den till Kies.
    Väljer att synka kontakter mot Outlook.
    Den synkar.

Efter det när jag tittar på en kontakt i telefonen har den lagrats med "Svensson" i fältet för förnamn och "Sven" i fältet för efternamn.

Finns nån fiffig workaround?

...och hur buggrapporterar man saker till Samsung? Inte direkt enkelt att försöka hitta nån endaste kontaktväg. :(

2. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Menar du att du vill ha förnamnet först och sen efternamnet............eller får du helt fel namn på personerna?? Jag vet man kan välja om man vill ha för eller efternamnet först eller sist, tror jag ändrade det i telefonen, men är inte säker?

3. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Att bara ändra ordningen är en självklar funktion som finns i alla adressböcker.
    Nej, jag pratar om en bugg här. Kies lägger in förnamnet i fältet för efternamn och vice versa. Väldigt irriterande. Särskilt som det fungerade korrekt förr.

4. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Wheee, de verkar ha fixat buggen.

Jag uppdaterade Kies till en ny version (som kom igår) och nu funkar det.

(Finns en mindre bugg kvar dock: Alfabetslistan till höger baseras fortfarande enbart på efternamnen även om man valt att sortera efter förnamn. Så trots att det finns en rad-separator för t.ex. bokstaven E, och jag har tre kontakter som börjar på E, så visas till höger ett streck på den plats där ett E borde visas.)