Bugg kring kontakthantering

Diskussion i 'Hero' startad av Gröngöling, 16 sept 2010.

1. Gröngöling

Gröngöling Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med Hero 1.6 använde jag "Star Contacts" som fungerade utmärkt. Efter uppdatering till 2.1 började programmet hitta "fel" kontakter. Detta är känt och rapporterat till utvecklaren. Idag provade jag "aTAKEphone" men döm om min förvåning när det visar sig att detta program har samma bugg som "Star Contacts". Det verkar alltså som om buggen ligger hos systemprogrammet (2.1) och inte i applikationen.

Någon som hittat en väg förbi detta?

Hans.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Är väl inte omöjligt att båda utvecklarna gjort liknande fel? :)

Varför använder du inte den inbyggda people widgeten i din Hero för att visa dina favoritkontakter? Eller är det inte det man har de där apparna till?

3. Gröngöling

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vitsen med "Star Contacts" var att man kan söka på namn, företag etc. I den medföljande appen "Kontakter" kan man bara leta på namn.

Jag har ca. 1 600 kontakter i telefonen och vet ofta vilket företag jag skall ha tag på. Sedan när jag har listan på individer på detta företag känner jag oftast igen namnet på den jag söker.

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Okej. Då förstår jag. Undrar varför HTC gjort så. I vanliga Android, i alla fall i 2.1 och 2.2, så söker den inbyggda kontakt appen och sök widgeten även bland organisationer/företag för kontakter.

5. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett liknande fel i HTC Sense kontaktprogram. Så fort jag får ett SMS, MMS eller annat meddelande från Telia, så står det att det kommer från Rasmus Larsson?! Jag har namnet i min telefonbok, men inte med något Telianummer. Låter som samma problem som GG har.

Kör Hero med 2.1 org rom.

6. Gröngöling

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen.

Noterade idag att även appen "Super Dial" har samma bugg. Verkar definitivt vara ett problem på systemnivå och inte på app-nivå.

7. bjoer751

bjoer751 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej, det är inte på systemnivå. Androids egen People gör rätt. Skicka felrapport till de som gör de berörda applikationerna.