Bugg med att gå från flygplansläge till normalt?

Discussion in 'Blade' started by lono, Nov 24, 2010.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Brukar aldrig använda flygplansläge så har inte märkt något förrän nu. Men när man växlar till flygplansläge, och sen tillbaks, så kan luren inte koppla upp sig till en operatör längre? Går inte ens att göra det manuellt då telefonen säger "Your SIM-card doesn't allow a connection to this network". Så man är tvungen att boota om telefonen för att få kontakt. Ingen big deal eg, men tycker det var lite märkligt. Någon mer som märkt detta?

2. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Då ska vi se här.
    Jag testade ditt lilla problem, fick tyvärr ingen connection automatiskt när jag inaktiverade flygplansläge.
    Fick som en notifikation uppe i baren att den inte kunde hittas, tryckte på den och valde tele2ab.
    Andra gången jag gjorde detta dök det upp en ruta där jag fick välja nätverk. Behövde inte trycka på notifikationen ens.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vi har inte haft det här problemet på vårt exemplar av Blade (OSF). Flygplansläge har använts flitigt då vi har testat telefonen, och det har inte varit några problem att få tillbaka mobilnätverket efter det.

Kanske är det ett problem med Tele2 specifikt (ni båda verkar köra Tele2). Vi använder 3 i vår lur.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

På jobbet använder jag flygplansläget flera gånger om dagen och har aldrig haft några problem.

Det kan vara ditt SIM-kort som är för gammalt.

@almost-famous: Har du valt att den ska välja operatör automatiskt eller har du valt ett nät nångång? Gå till Nätverksoperatörer och klicka bara där det står "Välj automatiskt".

5. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Men då är det ju inget Bladespecifikt i varje fall. Jepp, jag kör också med Tele2, fast jag kan inte ens uppkopplas manuellt efter ha varit i flygplansläge. Men så är mitt simkort riktigt gammalt också, minst 3-4år(om inte mer), så kan ju vara det också då.

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det så gammalt skulle ett nytt vara mitt första steg i felsökningen. Det kan bli alla möjliga fel om man har ett så gammalt simkort.

Ring till Tele2s kundtjänst och säg bara att det inte funkar i din nya telefon. Då skickar de ett nytt gratis. Du kan be att de inte aktiverar det nya kortet direkt så du kan fortsätta använda din telefon. När du fått det så ringer du kundtjänst igen och så aktiverar dom det nya. Jag fick göra så förra året när jag köpte min Hero.