Bugg när man ska gestureupplåsa heron.

Diskussion i 'Hero' startad av anwes, 19 dec 2009.

1. anwes

anwes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår råkade jag på vad jag tror är en rätt dryg bugg på min Hero.

Satt och lekte lite med gestureupplåset, och efter 5 gånger så säger den ju att nu har man försökt för många gånger, vänta 30 sekunder innan man försöker igen.

Lägst ner då har man två knappar, emergency call, och en för om man har glömt av mönstret. Jag var lite nyfiken så jag tryckte på den senare.

Vad man får göra då är att mata in sina googleloginuppgifter, mail och password alltså. Och det är här den börjar bugga.

Efter typ 5 tecken på mailadressen hänger sig hela telefonen och bootar om. Efter ombooten kommer man direkt till den loginrutan, och det verkar vara det enda sättet att komma in i telefonen, att ange mail och pass. Men fortfarande samma sak, mailen hänger sig efter några tecken vad jag än skriver.

Jag fick factory reseta telefonen för att komma in i den, något som upplevt samma problem?

2. meSos

meSos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jävlar va jobbigt det låter. Med tanke på vad det ledde till så håller jag mig för att testa :) men någon annan kanske har samma erfarenhet redan.

3. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har testat detta. Vet dock inte om det va innan uppdatering till 1.5 Och då fungerade det utan omstart. tror inte jag vågar testa nu...Testade... FAN!!!! Inte samma problem men kommer fan inte in i telefonen. Står bara invalid username or password. Jävla skit-telefon

4. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Funkar skitbra på min.

5. anwes

anwes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahh fan vad surt, såg när jag googlade på mitt problem igår att det var flera trådar och sidor med folk som hade samma problem som du, och dom fick också reseta.

Jävla kukigt alltså, för jag gillar gesture som skydd på telefonen, och bra med googlekontot som backup... vill man jävlas med nån som har hero nu så vet man ju hur man ska göra... :S

6. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, jävligt surt. Men nu har jag lärt mig att roota liten.. blev inte så imponerad. Så jag lärde mig att unroota också. Inget ont utan att det för något gott med sig, om man nu ska se på saker och ting positivt