Bugg - Powerknapp reagerar ej

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Gleenquagmire, 2 juli 2010.

1. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har nån mer råkat ut för detta? Man laddar telefonen över natten, och sedan måste man självklart starta om den som vanligt (annars ryker batteriet på 5-6 timmar). När man då skall starta om så reagerar inte knappen alls. Det händer inget. Inte ett jota.

Vad jag då får göra är att jag lossar batteriet i några sekunder och sedan så kan jag starta igen. Har hänt några gånger nu, speciellt när det blivit varmt ute.

Har telefonen överhettningsproblem vid laddning tro?

2. Snago

Snago Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar knappen sen eller har den lagt av helt?
    Det är inte glapp i knappen?

3. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej sedan funkar den hur fint som helst. Det verkar som att det enbart är när den laddats under varma förhållanden som den gör så. Mycket underligt. Sedan finns det iofs en bugg till med power knappen och det är att när man trycker på den så kommer hemskärmen fram utan att man behöver göra slide lock. Efter ca 1 sekund så kommer däremot slide lock.

Gissar på att allt är mjukvarurelaterat.

4. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag har ett liknande problem på min med när jag precis har slutat ett samtal. Det ser ut som den är olåst och jag ska precis börja trycka på något när slidern plötligt kommer fram. Det kanske är en vanlig bugg, vad vet jag...

5. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har samma problem med powerknappen men det räcker med lite tålamod så kommer den igen. Det krävs några försök innan den tar vid omstart. jag irriterar mig på det när det händer men sen glömmer jag det när jag fått luren att funka. Knappast en ettityd som utvecklar prylar men bra för nerverna....

6. Kamorion

Kamorion Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen att sliden kommer upp efter samtal är för att det blir automatiskt knapplås. och att det tar några sekunder innan sliden kommer upp är för att du skall hinna se lite information om samtalet efter du avslutat det.

Och varför drar ditt batteri slut på 6 timmar om du inte startar om den på morran? Har inte startat om min x10 på 3 månader och den håller ungefär 2 dagar per laddning.

Du ha garanterat några apps som sitter och suger på batteriet medans du inte använder den.

Mvh Kamorion