Problem: Bugg vid uppdatering till ICS?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av mercinix, 20 dec 2011.

1. mercinix

mercinix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Igår fick jag ICS uppdateringen till min Nexus S. När allting var hämtat och skulle installeras (Jag valde "Installera nu") så avbröts allting bara utan vidare. Det lilla fönstret som räknade ner antalet sekunder till installationen skulle starta bara försvann, och mobilen är precis som den var tidigare....

Nån annan som stött på samma problem?
    När jag kollar systemuppdateringar finns det inget att hämta, så är jag fast med gingerbread nu eller? o_O

God jul!

2. pedasweden

pedasweden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp, exakt samma sak hände mig igår kväll. Enormt frustrerande när man äntligen skulle få ICS OTA... :-(

3. Senid

Senid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt samma problem för mig.
    Provade att återställa till "fabriksinställning" för att se om den kom OTA till mig igen för nytt försök - men icke.
    Hoppas på löning snart. Vänder man sig till Samsung eller Google om det kvarstår? Vet är det som tillhandahåller OTA uppdateringarna?

4. plame

plame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Senid gillar detta.
  5. pingo

pingo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Senid gillar detta.
  6. ACiD_TaZ

ACiD_TaZ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Senid gillar detta.
  7. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Är det någon som har fått en ny möjlighet till en uppdatering av ICS efter att många har haft problem med att lyckas med installationen?? Försöker google lösa detta och hur lång tid kommer det och ta ?? ;)

8. kozz

kozz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick in 4.0.3 på min telefon via standard OTA men jag installerade samma dag som uppdateringen kom ut.

Det fungerar helt ok men det finns mindre problem som jag egentligen kan leva med tills dess att det kommer ut ytterligare en uppdatering.

Detta är problemen jag har stött på:
    * Batteritiden är sämre än tidigare men det klarar sig fortfarande en dag för mig. Men det händer i princip varje dag att batteriindikatorn går ner på rött på kvällen.
    * Matcha nummer på samtal och SMS mot telefonnummret på kontakter. Direkt vid uppdateringen fungerade det mycket dåligt. Jag läste att det skulle hjälpa att stäng av synkiningen av Googlekontot och aktivera det igen. Efter det fungerade det bättre men fortfarande inte perfekt. Men om man går in på telefonnummret på kontakter som inte matchas och ändrar något i telefonnumret, räcker med att lägga till space, så kan den matcha igen.