Buggar i liquid

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by aliquid, Apr 29, 2010.

1. aliquid

aliquid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Liquid sen ett par månader tillbaka och har installerat 2.000.16_EMEA_GEN1.
    Jag har problem med några buggar, dessa två nedan gäller när man har vridit telefonen på tvären och kör/vill köra 'Landscape', alltså att tngbord mm ska visas på tvären.

* Tangentbord, bilder mm visas INTE på tvären trots att jag vrider telefonen. Detta händer inte så ofta men har bara lyckats avhjälpa genom omstart.

* Det jag skriver i textinmatningsfältet i Landscape mode syns inte då jag skriver. Vrider jag telefonen till 'normalt' läge så ser jag texten. Har råkat ut för detta då jag ska surfa och försöker mata in web adresser.

Båda dessa är mycket irriterande då jag har tjocka fingrar... :ehm:

Någon annan som råkat ut för ovanstående buggar? Finns det nån ROM eller liknande man kan installera som har fixar för dessa buggar?
    mvh

Last edited by a moderator: Apr 29, 2010
  2. aliquid

MINA ENHETER

Bugg, hör inte den jag pratar med

Jag har en Liquid sen ett par månader tillbaka och har installerat 2.000.16_EMEA_GEN1.
    Jag har problem med några buggar, den nedan är nog f-n den störigaste.

* Vid vart typ 7:e (vild gissning) samtal HÖR JAG INTE den jag pratar med. Ringer jag upp yttrar det som att jag inte ens hör att signalerna går fram.
    Blir jag uppringd är det bara knäpptyst helt enkelt.

I båda fallen är det bara att lägga på och försöka igen som gäller. Galet! :mad:

Någon annan som råkat ut för ovanstående bugg? Finns det nån ROM eller liknande man kan installera som har fixar för denna?
    mvh

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

slog ihop båda dina trådar. Lite onödigt att skapa 2 trådar

4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta har jag inte råkat ut för... Vilket tangentbord har använder du? Själv använder jag: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=5600&highlight=linda Skitbra om man har stora fingrar ;)

Hm, denna får jag då och då. Har läst att flera fått den av senaste officiella acer-romen. Man kan bara hoppas att 2,1-romen löser detta när den kommer.

5. aliquid

MINA ENHETER

Jag använder Scandinavian Keyboard. Men buggen att telefonen vägrar inse att man vridit på den påverkar ju även när man ska titta på bilder, surfa mm.

Har för mig att jag läst om andra buggen (det syns inte vad man skriver) i en recension av luren för mkt länge sen.

Så du har också märkt av detta? Känns ju helt kriminellt att de säljer en telefon för 4200 som jag betalade och som inte fungrar att ringa med.

Fortsätt posta, det vore intressant att se om flera har stött på ovanstående buggar och ännu mer intressant att höra från de som inte har dem. Vad kör ni för ROM etc?

6. Pain

Pain Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har råkat ut för samma sak 2-3 gånger (haft min Liquid i snart en vecka). Har för mig det löste sig när jag gick bak och drog upp tangentbordet igen. Använder original ROM och Scandinavian keyboard.

De övriga buggarna har jag inte märkt ännu.

7. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Hej!

Jag har precis samma problem. Men det verkar som om det är "in-call" volymen som sänkts till 0. Prova att skruva upp volymen under samtalet. Funkade för mig.

8. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    +1. Volymen som skruvats ner till 0 på min med när detta hänt.

9. aliquid

MINA ENHETER

Ska definitivt hålla ett öga på in-call volymen. Pinsamt att jag inte tänkt på att kolla den... :o Hoppas att det var det som var felet. Dock känns det väl som en bugg om det skulle vara så att den där volymen sänker sig själv till 0. o_O

10. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Förmodligen ingen bugg att samtalsvolymen ligger på noll. Du har förmodligen själv, omedvetet, dragit ned den till det. Ibland när man vill sänka volymen för andra ljudströmmar, tex när man ska köra ett spel, så dras istället samtalsvolymen ned. Verkar vara "contextberoende" på vad det är som sänks när man trycker på volymknapparna och att det som ofta är default är samtalsvolymen. Dvs det du vill sänka volymen på är för tillfälle inte aktivt, fast du tror det och istället så sänker du samtalsvolymen.
    Har hänt mig ett antal gånger, men då ser jag det då stapeln för "Call volume" direkt går ned fast jag ville något annat!

11. futureon

futureon Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8
    Felet med incall volymen finns inte i 2.1 betan. Funkar bra nu!

12. kongo

kongo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har 0.008 på min och de är ngt som e lite galet, ibland så typ vill inte skärmen starta när man trycker på power knappen vet inte om de är ROM:en som de är fel på eller om de är telefonen som buggar sig. någon som upplevt detta?

13. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag planerar att köpa en Liquid såsmåningom men blir faktiskt lite tveksam att beställa från Expansys när jag läser om alla buggar. Finns det någon här som har en fullt fungerande Liquid?:)

Å andra sidan väger priset upp mycket så om det inte dyker upp en likartad telefon i samma prisklapp slår jag till på en Liquid, dock hade det varit skönt om lite större fysiska affärer såsom Elgiganten On-Off etc... hade börjat sälja telefonen. Jag vet inte hur ni känner men för mig känns det tryggare att handla i en fysisk affär.

//Hobbitar, på väg mot en Liquid

14. kongo

kongo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns på vissa media markt

15. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Det lär ju inte krångla mer i telefonerna ifrån Expansys än ifrån Media Markt.

Jag köpte min ifrån Expansys. Flickvännen likaså. Båda funkar till 100%.

Eller, iofs, min funkar sisådär. Men jag har å andra sidan förstört min telefon genom att roota, flasha och framför allt adb:at sönder min telefon. Fast innan jag gjorde det, och flickvännens som inte är mixxad med, funkade/funkar till 100%.

Så beställ du ifrån Expansys! 24 timmars leverans och allt.

16. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det låter bra det, då blir det nog ett Epansysköp! Jag själv har inga planer på att Roota, flasha adba och allt vad det heter med min telefon:)

Mvh //Hobbitar

17. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte min från Expansys, funkar asbra. Enda bekymret är email-klienten (imap) som inte vill visa alla nya mail men det verkar vara en bugg i Android...

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Du kommer bli nöjd. :)

19. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dem senaste dagarna har min telefon krashat hela tiden den stängs av så fort jag ska ringa eller skriva sms så sjukt störigt samma sak på 2 olika romar ska testa 1.6 igen och se om det blir normalt... är jag ensam?

20. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Haha. Det var precis så jag hade tänkt mig från början, men så trött jag blir på all omoddad elektronik så sprack det skapligt tidigt, redan efter 1½ vecka :P