Problem: Buggar och fel

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jyrgas, 11 dec 2011.

1. jyrgas

jyrgas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

[​IMG]Hej!
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tro eller om fler har detta problemet/problemen

Först och främst så när jag ska köra vissa appar
    ex. Camera 360 och Bambuser

så startar appen, men det blir en liten ruta i den stora rutan
    jag ser på tex Bambuser att det är inställningarna som finns i den lilla rutan
    eller jag ser det inte men vet hur det brukar se ut så jag fattar att det är dem som visas där, kan även trycka på någon av de små "ikonerna" så den byter till
    bak eller fram kameran, men det är mest med tur, då man inte ser ikonerna på riktigt utan som små vita kuber.

Någon annan med detta problem?

Sedan har jag stött på detta problem:

Skärmen låser sig helt plötsligt och små gröna sträck syns på vissa delar av skärmen, efter kanske 10sek stänger mobilen av sig, och det går inte att starta mobilen med power knappen.

jag måste ta ur batteriet och då startar den igen.

detta har hänt sammanlagt 4ggr på ca 2dgr 3ggr i dag bara.
    en gång skedde detta när jag spelade musik, då hakade musiken upp sig och det lät ett knastrande ljud, sedan dog mobilen, så man fick ta ut batteriet och starta om.

frågan är hänger dessa två problem i hop och har fler samma problem

Last edited: 11 dec 2011
  2. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Jag har haft min sedan i fredags och har inte märkt ett enda problem ännu iaf. Men jag läser hela tiden om många andra som har problem så det är väl bara en tidsfråga :(

3. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

När jag markerar en textruta visar sig en notification som ser ut som ett keyboard som vill att jag ska välja inmatningsmetod trots att jag redan valt detta...
    Någon som har detta?

4. jyrgas

jyrgas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har du något annat tangetbord än stock? för jag har samma i allafall med swiftkey

5. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Det gör den för mig med med, kör slideit och smart keyboard pro. Men jag trodde det var för att man ska kunna komma åt inställningarna för tangentbordet lättare :)

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

@jyrgas
    Det verkar inte bra det där. Du kan testa att avinstallera apparna som du misstänker och se om det hjälper. Risken är dock stor att du får reklamera den.

Den enda buggen jag har råkat ut för är att den inte alltid vill växla mellan porträtt och landskap. Det är inte den vanliga fördröjningen utan den vägrar helt. Det brukar hjälpa att röra vid skärmen eller skaka lite på luren men det är inte så kul. Någon annan som råkat ut för samma sak?

Jag vet inte om det är en bugg eller inte men när man öppnar en app via appdrawern och sedan trycker på tillbakaknappen så kommer man tillbaka till appdrawern. Tidigare Androidversioner jag har kört (1.5-2.2) hamnar man på hemskärmen.

7. canfield

canfield Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

8. bogus2112

bogus2112 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Gnexus har hoppat in i flygplansläge två gånger. Den första gången hade den laddats avstängd via vägguttag och sedan startats och transporterats i min fick i ca 20min innan jag märkte det och andra gången så hade jag den i min jackfick som låg i min sportbag i ca 50min. Någon som har liknande problem?

9. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Min telefon tvärhängde när jag försökte använda Swedbank appen... fick rycka batteriet :(

Antar att vissa appar helt enkelt inte är 100% kompatibla med ICS ännu... vi får ha lite tålamod... tur att man kan rycka batteriet iaf... lite jobbigare om man sitter med en Razr...

10. valleman

valleman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt, min swedbank funkar prima :S

11. eXizoR

eXizoR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Swedbank fungerar perfekt för mig

12. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Någon som får dioden att funka i handcent? hur får jag igång den? :)

Någon som får Dophin browser att funka?

13. Miklos

Miklos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Viber gick att ladda ner och konfigurera, men när jag sedan försöker köra programmet stänger blir skärmen svart en sekund och sedan avslutas programmet. Någon annan som har haft samma problem?

En annan sak som inte direkt är en bugg men, är det bara för mig som Face Unlock funkar fruktansvärt dåligt? I flesta fall känner den inte igen mig, verkar som att jag måste ha precis samma ljusförhållande och vinkel som bilden den jämför med. Det är ingen stor grej egentligen, men man blir ju irriterad när något inte fungerar som det ska!

14. bogus2112

bogus2112 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma "problem". Dock tog jag bilden att referera mot när jag var orakat och trött. Stängde av det eftersom det känns som att det mest är en kul grej att visa på förfesterna. Man kan heller inte gå direkt till kameran med face unlock.

Någon som har lekt lite mer med den här funktionen och vet om man kan lägga in fler bilder?

15. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag tycker face unlock fungerar över förväntan. 9 gånger av 10 så känner den igen mig och låser upp. Det funkar även i relativt dåligt ljus. Men jag är förstås alltid orakad och trött ;)

Det man kan tänka på är att försöka ta bilden från samma vinkel som du normalt håller telefonen när du låser upp den. Det verkar inte vara jättekänsligt men det blir lite träffsäkrare

16. aTlive

aTlive Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vet inte om det är ett fel/bugg eller om det är så på alla android telefoner. Men det tar fan i mig en timme för skärmen att rotera. Märkte det också i en youtube review. Eller är det något fel på min enhet? Går det att fixa

17. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tar det en timme så är det nått fel ;)

Det finns en fördröjning avsiktlig fördröjning innan skärmen roteras för att den inte ska roteras av misstag om man skakar till telefonen. Den fördröjningen är ca 1 sekund från det att du har telefonen i nya läget. Paul O'briens MCR har plockat bort fördröjningen så den ska rotera snabbare. Vi får hoppas att Google förstår att den långa fördröjningen får telefonen att verka seg och fixar det också.

Jag har däremot problem med att telefonen ibland inte verkar fatta alls att den vridits. Ibland måste jag skaka till telefonen lätt och ibland måste jag röra skärmen för att den ska växla.

18. jhur

jhur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick precis riktigt konstig bugg när jag kopplade in telefonen för laddning.
    Telefonen började leva sitt egen liv, massöppnade massa olika applikationen slutade med att google earth var igång och jordklotet snurrade som om det vore ett bowlingklot o_O

Satte igång ett larm sedan pluggade in strömsladden var allt jag gjorde. Obehagligt... fick bryta strömmen.

EDIT:
    Tror jag hittade ett samband, när jag tog bort mina 3 beautiful widget sludade telefonen få damp när laddaren pluggades i.
    Däremot så uppkommer inte buggen igen när jag skapar 3 beautiful widgets igen.

Last edited: 13 dec 2011
  19. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Det var någon med samma problem, hans telefon lyckades fabrikåterställa sig själv på det sättet!
    https://swedroid.se/forum/60193-factory-reset-av-sig-sjalv.html
    Där är tråden, jag har själv aldrig råkat ut för det, men det låter läskigt!

20. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har fått rycka batteriet 2 gånger sedan i fredags. Första gången slocknade skärmen efter att ha använt en app som förmodligen inte lirade med ICS (simple calender tror jag), andra gången frös skärmen i tänt läge efter att ha försökt få plats med gmail widgeten på en sida där det inte fanns tillräckligt med utrymme.

Jag tror och hoppas att anledningen bara är att ICS är så pass nytt och att vissa appar ännu inte anpassats. Lite nojig är jag dock efter 9 månader med en ruskigt instabil LG O2X där batteriryck var en vardag innan jag flashade CM7.

Någon annan som fått rycka batteriet?