Problem: Buggar...?!?!?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Jöns, 19 jul 2014.

1. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tjena.

Tänkte kolla med er när det gäller buggar.
    Jag har upplevt följande.

Lg systemui hänger sig när man använder chromecast.
    När man stänger av knock on så får man inte igång mobilen så toutch slutat fungera.
    Ibland när man skriver så måste man trycka på mellanslag två ggr för att det faktiskt ska bli ett mellanslag.

Pratade med LG igår och de sa att alla nya telefoner innehåller buggar och att de inte vet när en uppdatering kommer och om detta är med i den.
    De får helt enkelt inte den informationen från Korea.

Vad upplever ni för mjukvaruproblem?

Knock on är helt värdelöst om man har telefonen i fickan. Men nu måste man ju ha den i gång om man ska kunna använda den.
    Genvägar för knapparna på baksidan är också inte bra om man har den i fickan...

2. statoilconny

statoilconny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har samma skit med chromecasten. Får plocka ur batteriet varje gång och starta om på det viset.
    Sjukt irriterande eftersom jag nyttjar chromecast dagligen.

Hade tidigare problemet med att välja launcher stup i kvarten, men det löste sig när Telia apparna avinstallerades.

3. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Chromecastproblemet gäller inte bara G3 utan massa olika androidlurar och plattor har också problemet. Har med google att göra. Lär fixas inom en snar framtid.

4. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Chrome låser sig när man dödar en eller flera tabs. Kör samma version av Chrome på nexus 7 helt utan denna feature

5. apelipell

apelipell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Går KnockOn igång för dig i fickan? Har du tighta byxor? Har inte hänt mig än som tur är. Jag kör med skal dock!

Det fungerar utan problem med Miracast till min Tv. Så det låter som ett problem på Chromecast sida.

Har du den senaste? Jag har inte haft några problem med att Chrome låser sig. Men däremot har jag en bugg i Chrome med LGs egna tangentbord. När jag håller inne mellanslag för att få markören att flytta sig fungerar det enbart att flytta till vänster, ej till höger.

6. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja. Och när man inte anger rätt kod sen så får man återställa den och en massa meck.
    Var ju värre att stänga av funktionen helt då man fick starta om mobilen var 3e gång man skulle använda den.

Har problem med chrome beta ich mest på facebook med mellanslaget.... Av någon anledning.

Chromecastproblemet har varit lugnare nu men har inte använt den så mycket.

Märkete dock igår när jag körde via showbox oxh avia att filmen hängde sig ocj laddade om var 10e minut ungefär. När jag startade om telefonen upphörde det..... Ska undersöka det mer noga tänkte jag.