Buggar

Diskussion i 'Samsung' startad av 24-seven, 8 nov 2010.

1. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Börjar bli lite trött på alla buggar nu, man får verkligen hoppas att 2.3 blir ett stort lyft, annars kommer jag nog göra mig av med min Tab.

Utöver det vanliga laggandet när man surfar, vrider Taben till landscape, startar mailen, att den bara notifierar med ljudsignal vid vartannat eller var tredje mail, har dessa ljudsignaler nu börjat tystna mitt i eller hacka.

Idag hängde den sig dessutom helt med flimmrande browser, reagerade inte på något annat än att hålla in lås/start -knappen. Utöver detta låser den upp sig själv i fickan, tappar kontakten med bt-handsfree:n vid vart fjärde samtal m.m

Jag är noga med att inte ha massa program igång i onödan och rensar ram minnet med nämna mellanrum. Den verkar vilja bli omstartad minst en gång om dagen för att fungera...

Jag har inte startat om min Ipad på flera månader, på den behöver jag heller inte gå in och stänga av program och processer samt rensa ramminnet. Den har ALDRIG hängt sig eller buggat...

Hade tänkt köra Taben som jobbtelefon, men det känns i dagsläget inte som att jag kan lita på att den fungerar tillräckligt bra för detta endamål, man kanske skall acceptera att det bara är en leksak?

Hur upplever ni att era Tabbar fungerar? Skall man acceptera problemen eller reklamera?

2. ErrkaPetti

ErrkaPetti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

24-seven, jag precis som du har både en Galaxy Tab och en iPad 3G.

Jag kan väl hålla med om att Tabben inte är helt perfekt...
    Visst, jag älskar min iPad, men, Tabben har tre detaljer som min iPad saknar: 1. Telefon 2. Kamera (+ filmning) 3. Lättare att ha med sig i fält...
    Tycker dessutom att Tabben har bättre mottagning på både WiFi & 3G.

Men, surfa är ingen höjdarupplevelse på Tabben! En rejäl bugg är att när man först kör surfprogrammet i stående läge, zoomar in, vrider till liggande läge en stund för att därefter vrida tillbaka till stående. Då blir texten helt plöstligt pytteliten...

Varför välja? Just nu använder jag Tabben & iPaden 50/50 av min fritid. Tycker Android är spännande, men, dom har en rejält bit kvar till Apples höjder...

3. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Må hålla med om om Bluetooth headset funktionen,, den funkar inte bra...

Men jag har bytt till Dolphin HD för att surfa med och det går bra, men jag hoppas dom gör något så den snabbar på snart...

4. ErrkaPetti

ErrkaPetti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak till som irriterar mig till vansinne: varför slocknar lyset under dom fyra touchknapparna efter blott tio sekunder???
    Extremt jobbigt när man användet Galaxy Tabben i skum rumsbelysning!

5. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har både Galaxy S och en TAB, och dom fungerar hyfsat lika med samma problem.. Mitt största problem är standby tiden, som inte är i närheten av dom enligt ryktet 31 dagarna för TAB. Sen blev ju webbläsaren as seg när den fick stöd för flash.. Men en annan webbläsare löste det problemet, annars så fungerar dom faktiskt bra, har inte haft några problem alls, och inte sett några av dom problem som du beskriver.. Jag var egentligen ute efter en 10" innan men efter att ha hållit i TABBEN med en hand så vill jag nog inte ha något som väger det dubbla..

6. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med..
    Kanske någon som har koll på om man kan ändra tiden eller koppla den till bakgrundsbelysningen..

7. Bjorne

Bjorne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min i ca 2 veckor. Jag tycker inte alls att den är "buggig". Det mesta funkar väldigt smooth tycker jag.

Håller med om att den inbyggda browsern hackar och segar vid scrollning av tunga websidor som t.ex. DN.se, men som nämnts tidigare så löstes det problemet lätt genom att installera dolphin HD.

Bluetooth headset (jag har Jawbone) har funkat ganska bra men inte perfekt, men det är ju tydligen samma problem med iPhone om jag tolkat Jawbones forum rätt, så det behöver inte nödvändigtvis vara Tab'ens fel.

Testade en iPad igår, och jag måste säga, om min Tab är en nätt liten pocketbok, så är iPad'en en volym i Nationalencyklopedin. De konkurerar inte i samma nisch. Min Tab har jag med mig överallt. En iPad känns mer som en coffe-table pad. Och jag tycker som sagt inte alls att Tab'en känns speciellt buggig. Men det kan ju bero på att jag bytt upp mig från en första generationens iPhone som började kännas extremt seg och gammal.

8. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör Dolphin Hd, och den är ju faktiskt något bättre än Origialbrowsern, det var dock Dolphin som hängde sig igår...

Batteriet är under all kritik, mitt räcker knappt en hel dag. Om ni tycker att det är irriterande att touchknapparna bara lyser i 2 sek, kan jag meddela att de inte lyser alls då man kommer under 15% på batteriet...

Utöver de fel som jag beskrivit ovan, har jag idag upptäckt att Push bara fungerar sporadiskt på mailen, och att jag måste starta om den ibland för att internet skal fungera när jag byter från ett trådlöst nätverk till ett annat.

När allt väl fungerar är Taben grym, synd bara att det är så sällan...

9. Bjorne

Bjorne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör du med GPS på eller något annat som drar mycket batteri?

10. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp: GPS, bluetooth, wifi, 3g och push, m.m. är konstant igång, orkar ju inte gå in och sätta på/stänga av grejer hela tiden. Detta är inget problem på iphone/ipad, och borde inte vara annorlunda på SGT?

11. Bjorne

Bjorne Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Well, jag vet inte hur iPad funkar men Tab'en verkar ju vara lite annorlunda än t.ex. frugans Desire när det gäller just GPS. På den försöker Desiren själv komma på när man behöver GPS och slår GPS'en på och av, lite hur som helst beroende på vad den tycker att den behöver när olika program är igång. På Taben så måste man slå på GPS manuellt när man vill ha den på. Även om man t.ex. startar Maps så slår inte GPSen på av sig själv. Visst du kan ha GPS på hela tiden om du vill och då drar batteriet ur eftersom GPS suger kraft som bara den.

12. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant! Då kanske jag skall slå av GPS:en...

Går ju ändå inte att använda Taben i bilen ännu, då bilhållaren inte släppts.

13. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hänger inte riktigt med.. Menar ni bara för att man har kryssat för att GPS får användas i power widgeten, så drar den extra ström ?

När jag startar maps så dyker en parabol upp vid klockan, är det inte först då som den drar mycket ström ?

En annan sak, så att Samsung nu visar på hemsidan att standby tiden ska vara 1500h (typ två månader) för 3G... Undrar hur det ska gå till..

Jag tog av min från laddning och surfa i 10min efter det var det bara 92% kvar.. Känns inte som den ska kunna klara 8h video..
    Någon som testat hur länge man kan kolla på video ?

14. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Man måste ju inte använda ett företags officiella tillbehör....

15. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag tycker batterier håller bra,
    Klarar en hel dag utan problem med några timmar surf,spel,video och allmän lek med den. Riktigt nöjd med batteri tiden.
    En laptop eller HTC desire ligger inte i närheten.

Angående video så gjorde jag ett test nu.
    Använde mig av ett avsnitt av

Spartacus Blood & Sand:
    Speltid: 52 min
    Format: 720p. mkv

Batteri nivå vid start 77%
    Batteri nivå vid slut 62%

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

16. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har köpt en universal-bilhållare i väntan på att original kommer. Har inte dock inte testat navigationen på allvar ännu.

Då vikt och storlek på SGT ligger mellan en vanlig smartphone och ipad borde även batteritiden också vara mitt emellan dvs typ en vecka...

Efter att jag stängt av gps:en upplever jag att batteriet har ca 15% mer laddning kvar då laddaren åker i på kvällen, så lite skillnad gör det nog.

Last edited: 11 nov 2010