Bumper eller skal och displayskydd

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 23 dec 2012.

1. Droid55

Droid55 Guest

Vad är egentligen att föredra och vad använder du?

Kan tänka mig att det inte är nödvändigt på alla smartphones men eftersom jag ska ha Nexus 4 som har glas på baksidan funderar jag på om det kanske är nödvändigt för mig att införskaffa. Jag har ju hört om repiga och spruckna iPhones som också har glas på baksidan.

Jag är alltid försiktig med mina telefoner och tappar ytterst sällan men det kan ju hända. Hittills har jag haft dumbphones och de är ju tåligare. Trots att de kan gå i bitar är de bara att sätta ihop igen. Jag hade en oskyddad smartphone en kort period (Samsung Galaxy Y) som jag visserligen tappade från sängen en gång men det hände inget (ingen repa eller något). Ett fall från sängen får ändå anses vara ett milt fall, när mina ena dumbphone gick i bitar tappade jag den på stenplattor.

Bör jag satsa på en Bumper eller ett skal och displayskydd? Skyddar ett skal särskilt bra mot fall eller duger en Bumper? Displayskydd skyddar bara mot repor och smuts likt en Bumper så skärmen tål inte fall bättre med displayskydd men bakstycket skyddas mer av skal. Är det kanske lättare/billigare att byta ut en sprucken skärm än ett bakstycke?

Jag vill tillägga att jag gillar utseendet på Nexus 4 och inte vill ha ett skal för förändra utseendet. Om jag köper ett skal blir det med andra ord ett transparent skal.

Last edited by a moderator: 23 dec 2012